1985 Audi 80 quattro sedan selges

Anbefalte innlegg

Selger bilen grunnet huskjøp så får dessverre ikkje tid eller penger til å sette denne i den standen den fortjener å være i.

 

1985 modell, solgt ny i Norge.

1.8 8v 90HK. Km stand 225 000 ca. Km telleren er stoppet.

5 trinns manuell.

Begge diffsperrene fungerer.

Fargen er sort for øyeblikket men var originalt sølv.

Nye kanaler og tectylert understell. (eine kanalen er bulkete)

Ny toppakning, nye ventiltetninger, planslipt topp.

Nye bremser på heile bilen.

Alle foringer i travers er byttet.

Nye dørhåndtak på alle dører.

Baklysrekke frå Audi 90, helrøde.

Alle nye tenningsdeler har eg liggende. Tennplugger, pluggkabler, fordelerlokk, rotor. Originale Bosch deler.

 

Så til det som ikkje er så positivt/to do list:

 

Bakre foring på diff må byttes.

Bytte førerdør (får med bulkfri dør)

Lakken trenger eit nytt strøk. Han som lakkerte den svart har slurvet ein del og det synes. Tenker å lakke den i bilens originalfarge som er sølv. Innspill?

Frontrute er slitt og limt med sikaflex frå innsida.

Forskjellig farge på interiøret, slitte stoler

 

Sikkert meir eg har gløymt men spør så får du svar. Her er tråd om bilen: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2451612#post2451612

 

Pris: Bud over 15 tusen vurderes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når skal den på Eu?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når skal den på Eu?

 

Sist godkjent: 28.09.2011

Frist for kontroll: 28.02.2013

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjent til mars 2013. Er også montert 3 stk Hella 3000 tusenmeterer så lys er det og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å sette 5'er i denne ??

Passer vel ikke direkte på girkassen til 1,8 ??

Hva med bakstell og mellomaksel,er dette lik 5'er Q ??

Bremser ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være ærlig så veit eg ikkje, men tviler dette passer bolt on. På rekkefemmer er motorfestene i sidevangene mens dei står på traversen med 1.8 om eg ikkje huska alt for feil. Resten får andre kloke hoder svare på;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en travers fra femmer liggende hvertfall;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje soltak nei. Sparer vekt og lekkasjer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Femmer går ikke på tidlig firerkasse. Er firer utveksling så diffen må byttes hvis en skal ha i en 01E. Motorfester kan lages, eller kuttes ut av en med femmer og sveise inn i denne.

Girkassefester kan lages eller bruke frsa s2/rs2 med 6trinns travesj. Giroverføring fra s4/s6 er kurrant å bygge om hvis en skal ha i 01E, men det gjelder å ha god tålmodighet, kassa må for inn og ut 3-4-5 ganger før man har noe som funker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne. Fortsatt ikkje bestemt meg 100% for salg men vurderes:) Drivknute er byttet, alle tenningsdeler er byttet og helrøde baklykter frå Audi 90 er komt på.

 

IMG_20120129_123235.jpg

 

IMG_20120129_130503.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i bruk daglig, starter alltid og bruker ikkje ein dråpe olje;) God og billig bruksbil. Bud vurderes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har femmer kasse, diff, 240mm 4 puck sinter og girkasse spacer om noen skulle satt femmermotor i denne:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billig isbil med andre ord;) Løp og kjøp folkens!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.