Krass kritikk og sterke meninger......

Anbefalte innlegg

ønskes! Er nok mange på forumet som nok synest jeg er litt sær/fæl når det gjelder meninger om dekk/felg på Audi. Men egentlig er det godt ment, for jeg mener at alle som kjører Audi må ta vare på den bilen de har, eller kjøpe noe annet i steden! =)

Til poenget; Jeg lurer litt på hva som egentlig er "normalt", og hva andre mener om dekk/felg, og om det er andre som er like "skrudde" som meg når det gjelder dette med dekk/felg.

Jeg legger ut to bilder av bilen min med to forskjellige felger.

1. En Borbet som er nesten ny. 235/45-17 Dunlop Sport Maxx

2. En Original Audi som er ca 15 år. 245/40 Conti sport contact 2

Hvilken felg hadde du valgt på min/din bil, og hvorfor???

Her er det lov å komme med sterke meninger og krass kritikk. (Er jo ikke god selv). Men jeg blir jo ikke lei meg om noen liker bilen min heller da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 235/45-17 Sport Maxx

sline1.jpg

sline2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med Sport Contact 2 245/40-17

A4 Sline1.jpg

A4 Sline2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte helt klart best den orginale Audi felgen...!!! Denne ser større ut, og ser mye renere ut.

Borbet felgene ser skikkelig rotete ut + at de ser fryktelig små ut.

Men har generelt ikke sansen for felger med eiker på kryss&tvers da...enkle er ofte det beste...!!:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville valgt Borbet felgene... Men det er fordi jeg liker den typen felger. De passer på det meste av biler som er lagt siden 93... Synes jeg.

Audifelgene syntes jeg så kjedelige ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dine org. Audi ser like bra ut som Borbet, ville jeg gått for dem. Audi har liksom alltid hatt pene felgdesign (helt til nye A8...)

Borbet-felgene synes jeg ser for feminine ut, de ser liksom ut som en blomst :o

De andre er liksom mer "butch" -og mer potent, som det bør være på en barsk Audi. :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første ,meget pen bil Heine! Gratulerer!

De borbetfelgene hører hjemme på en rånete gammel japse...ferdig med den saken :) huff

S6 hjula kledde bilen mye bedre! Men synes ikke du det er litt feil med en så gammel felg på en såpass ny bil?

Regner med at dette bare er en midlertidig løsning intil du får skaffet deg noe annet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil du har fått Heine : ja : . Felgene på første bilde gir meg assosiasjoner til Honda, aner ikke hvorfor.... Jeg hadde gått for de på bilde nr2. Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tvil: Original Audi kler den bilen mye, mye bedre enn de Borbet-felgene. De ser bare feilplassert ut og kler ikke den type bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns S4/S6 felgene så helt forferdelig ut på bilen din, selg dem heller til meg he he :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De orginale var penest, selv om de ikke passet helt til A4 syns jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tvil hos meg at Audi felgene passet best, men ikke dermed sagt at de passet utrolig bra, sier mer om hvor stygge de andre er :) Så du gjorde klokt i å kjøpe bilen uten de med.... 17" blir litt lite på nye A4en synes jeg, 18" er en grei mellomting når en ikke vil ta den helt ut. Så de gamle 18" A8 felgene som er ganske lik S4 felgen kunne kanskje blitt bra, og for den del 18" S8 felger eller hvorfor ikke nye typen 18" S4 felger? Enig at Audi har hatt mange pene org felger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første ,meget pen bil Heine! Gratulerer!

De borbetfelgene hører hjemme på en rånete gammel japse...ferdig med den saken :) huff

S6 hjula kledde bilen mye bedre! Men synes ikke du det er litt feil med en så gammel felg på en såpass ny bil?

Regner med at dette bare er en midlertidig løsning intil du får skaffet deg noe annet?

Takk for tilbakemeldingen Magne!

Er nok veldig enig med deg her. Han som solgte bilen kunne ikke skjønne at jeg ikke ville ha med Borbet hjula! Jeg skjønner ikke at det går ann å sette en slik "pynte felg" på en S-line A4. En slik bil fortener mer sporty felg!

Grunnen til at jeg har satt på S6 hjula, er at jeg ikke har råd til å kjøpe felgene jeg har lyst på, nemelig 19" Sportec. Gidder ikke sette på noe annet ræl bare for å få store hjul. Da kjører jeg heller med S6 hjula, som ser helt greie ut (og bedre enn Borbet) til jeg kommer over noe fett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns S4/S6 felgene så helt forferdelig ut på bilen din, selg dem heller til meg he he :D

Jeg selger de for 12.000,- hvis du er interesert. Både dekk og felg er helt strøkent! Felgene selges kun til Audifil med C4 eller S2!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tvil hos meg at Audi felgene passet best, men ikke dermed sagt at de passet utrolig bra, sier mer om hvor stygge de andre er :) Så du gjorde klokt i å kjøpe bilen uten de med.... 17" blir litt lite på nye A4en synes jeg, 18" er en grei mellomting når en ikke vil ta den helt ut. Så de gamle 18" A8 felgene som er ganske lik S4 felgen kunne kanskje blitt bra, og for den del 18" S8 felger eller hvorfor ikke nye typen 18" S4 felger? Enig at Audi har hatt mange pene org felger...

Synest heller ikke Audi felgen er super på denne bilen. Har faktisk tenkt tanken på S8 eller S4 (8E) felgene i 18". Tror det kunne blitt kult, men det er ikke så lett å få tak i. Takk for tips Tord!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Fin bil du har fått deg! : ja :

2. Borbet-felga var fæle

3. Audi-felga var bedre

4. Håper du får 19" Sportec ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalfelgene var nok best, men det blir litt C4-look av det. Disse felgene skal helst være på C4-karosseri, spør du meg.

Men hva du får etterhvert, vær så snill å ikke sett på en 9" felg med 215-dekk. Dekket skal være breiere enn felgen etter min mening. Skal ha 8,5" og 245 selv, og tror dette blir akkurat passe. Skjønner ikke hvorfor folk skal ha en cm med felg utenfor dekksida... :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke ha valgt noen av de..

Synes ikke om de Borbet når de er så "små" :)

Å de orginale blir bare helt feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Fin bil du har fått deg! : ja :

2. Borbet-felga var fæle

3. Audi-felga var bedre

4. Håper du får 19" Sportec ;)

Heilt enig med deg på alle fire punktene faktisk! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Borbet har laget mye kule felger, men de der er ikke en av de. : nei :

S6 felgene er noe av det peneste en kan sette på eldre Audi. Både c4, typ44, typ89 og typ 85 ser bra ut med disse felgene. Og de var ikke helt gærne på A4'en heller.

Men som sagt over, jeg ville iaffal gått for 18" på den. Det er ikke for stort, ikke for lite. Og som du selv sier s4 (8e) felger er skikkelig tøffe og vil passe bra på denne! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.