Anbefalte innlegg

Var styggedom den lyden, ventet liksom bare på at hva det no enn er som ligger å rasler borti bevegelige deler plutselig skal stille seg på høykant eller komme i klem etterfulgt av ett smell og død motor.

Hvor sitter denne berømte enveisventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være at den ene dysa henger? Som gjør at jeg får tennigsbank? At det blir bensin som ligger på stemplet og fordamper/antenner når stemplet egt er på tur opp, og skaper små eksplosjoner og da slår imot? Eller tror dere det har noe med topp/ventiler å gjøre? Så lenge den ikke går på alle når lyden er der. For når den er normal så er kompresjon lik på alle.. Derfor utelukker jeg bunndel. Hadde det vært bunn, feks råde, så ville vel ikke lyden vært borte i 95% av tida som motoren er igang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har peil på hva det kan være? Vurdere å rive av toppen å se over den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være tilfeldighet ved målingen av komp at jeg målte høyere da, ikke vet jeg. Målte den når den var varm, og målte 10,5 på alle 5 syl. Har ikke kompet den sånn som da den stopper sånn, er vel derfor den stopper også for at den ikke går på alle.. Lash caps? Hva er det? Mulig jeg er dum her :) den er kappet og ikke i drift hvis du tenkte på den som sitter på fuelrail, bruker ekstern.

 

Lashcaps brukes for å sette ventilklaring. De sitter på toppen av ventilen og brukes på mekaniske løftere, men du har sannsynligvis fortsatt hydrauliske her?

Jeg tror jeg det kan være et dårlig lager i strammehjul/løpehjul til reg reim. Har vært borti tilsvarende på løpehjulet på 1.8T. Der var lageret kjørt, men lyden kom bare nå og da.

Vannpumpe på vei ut kan gi morsomme lyder og. Din er vel ny, men kan jo være en defekt. Symptom er ofte skrangling som høres ut som klinkekuler i en hermetikkboks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge den ikke går på alle når lyden er der. For når den er normal så er kompresjon lik på alle.. Derfor utelukker jeg bunndel. Hadde det vært bunn, feks råde, så ville vel ikke lyden vært borte i 95% av tida som motoren er igang?

 

Rådelager (f.eks fra feil installering) kan gi lignende lyd, men vil være der mer eller mindre konstant.

Sjekk at det ikke er feil på en tennplugg som gjør at den ikke sitter skikkelig siden løse tennplugger kan gi fra seg lignende lyder. Sjekk også elektrodene på tennpluggene for å sjekke at det ikke ligger en bit i et kammer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fant ut hva det var. (lash caps) Jeg har ikke det, har hydr løftere.. Men strammehjul og vannpumpe vil ikke gjøre at den ikke går på alle? Og det er jo også nytt.. Pluggene sitter ordentlig, og det er heller ikke borte no fra dem. Blir gal av dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nøye og stresset ikke når bunn ble montert igjen. Så vet at alle lagre sitter riktig. Dem ble også målt inn. Alle og enhver. Vet at rådebank kan ha samme lyd, men da vil den ikke bli helt borte, og bare komme en gang i blant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ut at ene innvendige kamhjulet mitt hadde løsna fra kammen, kan jo være verdt å sjekke.

Jeg har ett sånn justerbart ett som mest sannsynlig er maskinert litt for stort, så om du har ett sånn hjul ville jeg i alle fall sjekket det ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke det ut. Da må det isåfall være det originale på eksoskammen som har løsna. For det andre ble montert etter lyden kom. Da jeg hadde kammene ute for å bytte pushere. Burde jeg ikke da sett det egt? :klø:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med og bare ta og sprette opp toppen og sjekke det ut, unødvendig og bruke mye tid på spekulasjoner :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hvis det kunne vært ungått. Har ikke hatt mulighet til å gjøre noe nå enda likevel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke det ut. Da må det isåfall være det originale på eksoskammen som har løsna. For det andre ble montert etter lyden kom. Da jeg hadde kammene ute for å bytte pushere. Burde jeg ikke da sett det egt? :klø:

 

Jeg betviler vel egentlig att ett orginalt kamdrev plutselig skulle løsne, men man vet jo aldri.

Er i grunn ikke så enkelt å se, det sitter jo fortsatt på plass, men om man vrir litt på regreim bør man se at det glepper.

 

Kjedet bør heller ikke kunne klare å lage en sånn lyd.

 

Jeg ville tatt av toppdeksel og rota litt rundt med en magnetstav om jeg ikke så noe åpenlyst, vet ikke om f.eks en knekkt ventilfjær kan lage så mye leven for eksempel?

 

På mitt så kilen sånn ut etter at drevet hadde løsna fra kam.

 

399972_10151162870185387_878085386_22619

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er motoren friskmeldt! :D av alle ting så hadde det kommet noe inn i sylinder. Sveiseperler!!! Sveiste litt på grenet mens det satt på motor, tettet sånn at det ikke skulle komme noe inn, men likevel har det skjedd. Dette har på en eller annen måte kommet seg inn i sylinder og lå på stemplet. Sikkert sugd inn når jeg stoppet motor rett etter oppstart. :-/ såg det ikke da toppen var montert på bil, selv med kamera, fordi jeg ikke på noen måte klarte å se i mot lomminga på stemplene. Reiv av toppen, og såg det med en gang. Har tatt de små hakkene som var på stempel og i topp, da dette kan bli "hot spot" og føre til varme/tennigsbank. Resten av motor ble også sjekket innvendig med kamera da jeg hadde tilgang. Alt så bra ut ellers. Motoren ble fyrt i veien på 10-60 Agip Racing olje, og sviver pent ;) vært ute å testet bilen i kveld og alt er som normalt igjen :D takk for mange tips. Så hvis noen får en banking/klakking som kommer, og like plutselig blir borte, ala hva jeg fikk, så kan det nok være det samme. Sett lignende tilfeller på andre foraer også. Så herreter blir det å være enda mer nøye med hva jeg gjør rundt motor. Små perler lager MYE bråk i en motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.