Anbefalte innlegg

Hei

Har et stygt fire-eket bussratt i a8n, har lyst til å bytte det. Kan jeg bruke ratt fra andre modeller enn a8? Så lenge multifunksjonsdelen er lik og den har paddles bak? Hva med airbag`en, jeg har ikke sett sammen airbag som jeg har på noe tre-eket ratt

Picture 003 (3).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har bytta ratt i bilene sine eller? Vet at på eldre audier er det endel skiller på årsmodeller og ligndende, men usikker på hvordan det på nyere audi`er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har i alle fall sett en A8 D3 med et av disse rattene som er "flate" i bunnen.... Usikker på om det var R8 ratt eller hva det var, men det så nå i alle fall originalt ut. Tror det skal være relativt likt de andre Audiene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var gode nyheter Espen, forutsatt at det passer på og man får ratt med lik layout på knapper og paddles.. er det kun å ta av batteriet og bytte da eller må man kode noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er jeg på tynn is, men kan ikke skjønne annet enn at det skal gå. Har byttet ratt på en annen Audi tidligere, og da var alle knappene hardwired gjennom sleperingen, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det skal gå greit med tanke på knappene.

Airbag finnes det forskjellige løsninger mhp plugger på vet jeg, men tror bare dette problemet dukker opp når du bytter ratt til mye nyere type...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på om det er ett- eller totrinns airbagger, så skal det vel gå bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett eller to trinns? Hvordan kan jeg finne ut det? Er det to kontakter ved to trinns da regner jeg med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du singleframe grill på A8'n? Etter bilene kom med singleframe hadde og airbagen singleframe ramme på seg.Denne skal og passe på 3-eket ratt. Den runde airbagen passer ikke på 3-eket ratt.

2007-audi-a8-l-4-door-sedan-4-2l-steerin

112_0908_20z+2009_audi_a8L_4_2_quattro+s

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke singelframe ratt nei, men har funnet ratt på ebay som ser ut som det funker med den airbagen jeg har nå. Dessverre har jeg ikke funnet det helt nytt enda. Så da har jeg to alternativ: ny type ratt (som skal passe på slepering og splines? ) + ny airbag med "singelframe" eller en gammel type for rund airbag. Feks denne: http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-S8-4E-Lederlenkrad-Leder-Lenkrad-MuFu-Multifunktionslenkrad-/200690058511?pt=DE_Autoteile&hash=item2eba0f450f

Har jeg forstått det riktig da? Jeg syntes egentlig den runde typen er penest da jeg ikke er så tilhenger av singelfram`en. Men som sagt har jeg enda ikke funnet den typen ny, og når man først bytter er det teit å sette inn et brukt ratt mener nå jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.