#26 Skrevet Januar 19, 2012 #13 skal da ha ~0 Ohm på batteripol 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 19, 2012 (endret) det har den ikke, så da får jeg lete etter brudd på kabelen der imorra, evt bare legge opp en helt ny? Hadde telt feil her, #13 hadde god jord, men #6 hadde ikke kontakt, kjørte den med en dårlig kabel (eneste jeg hadde ligende) i jord så målte 1 ohm til blokka... regner med det går greitt, heller koble bedre senere... ut og kjørte en liten tur, men merka ikke noe særlig forsjell... Fikk min onkel ned og var med å stille tenninga, var litt feiltenning, så stilte til tenningsbank og så litt tilbake... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 20, 2012 aj aj aj aj aj.... stilling av tenning på digifant er ikke bare og justere fordeler!!! er en spesiell prosedyre og tenninga skal stå til 6grader btdc +/- 1grad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 20, 2012 Er ikke det en jordingskabel som går opp på festet til panseret også? Eller er det kun på mk2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 20, 2012 prosedyre for stilling av tenning er som følgende: bilen skal ha driftstemperatur deretter tas pluggen av den blå tempsensoren, da synker turtall litt deretter ruser du bilen til 3000rp, ca 4 ganger (dette for å nullstille) koble så opp tenningslampa som vanlig ta ut pluggen til radiatorvifte, slik at denne ikke starter under justering få noen til å holde turtall mellom 2000 og 2500 når du sjekker tenning om det er feil, så kan du justere tenning mens bile har turtallet over når du er ferdig med og justere, så setter du på igjen den blå pluggen, og ruser bilen til 3500rpm 3-4 ganger det som skjer når du setter den i "service modus" er at du da låser tenninga, slik at den ikke vandrer og kompenserer mens du justerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 20, 2012 Er ikke det en jordingskabel som går opp på festet til panseret også? Eller er det kun på mk2? finnes ikke jord opp til panser på min ser ei heller noen grunn til å jorde panser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 20, 2012 finnes ikke jord opp til panser på min ser ei heller noen grunn til å jorde panser? Er en jordingskabel fra innerskjerm/motorrom og opp i hengslen på panseret på 3 av mine mk2. Mulig det er noe annet en jording, men ser da slik ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 20, 2012 prosedyre for stilling av tenning er som følgende: bilen skal ha driftstemperatur deretter tas pluggen av den blå tempsensoren, da synker turtall litt deretter ruser du bilen til 3000rp, ca 4 ganger (dette for å nullstille) koble så opp tenningslampa som vanlig ta ut pluggen til radiatorvifte, slik at denne ikke starter under justering få noen til å holde turtall mellom 2000 og 2500 når du sjekker tenning om det er feil, så kan du justere tenning mens bile har turtallet over når du er ferdig med og justere, så setter du på igjen den blå pluggen, og ruser bilen til 3500rpm 3-4 ganger det som skjer når du setter den i "service modus" er at du da låser tenninga, slik at den ikke vandrer og kompenserer mens du justerer Fulgte denne prosedyren, min onkel som var med har vert bilmekaniker i 40 år... Kan desverre ikke se at det hjalp noe som helst, samme forbruk og lite forskjell i preformance... mulig jeg får noen til å stillen den 100% senere, da det idag ble litt kjapt for å skjekke om det var helt på trynet... Panseret har jordledning på seg, men kan ikke se at det har noe å si... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 20, 2012 Var ute litt å prøvde syncro på glatta idag, var noe helt annet enn disse FWD bilene jeg har hatt før:) Men Syncro fungerte ikke i revers, leste litt at dette frihjuls-låsings systemet skal ha vakum, vet at girkassen er byttet for ikke lenge siden, så kan ver at det ikke er koblet på denne vakumen riktig da? hvor skal jeg lete etter disse slangene? ryggelys virker for de så lurte på det. Ellers virker det som jeg har gjort en dårlig jobb med lufting av kjølevannet, var litt ymse med sirkulasjon og temperatur... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...