Starter ikke når kald. (Immo og low key signal)

Anbefalte innlegg

Passaten starter ikke når den er kald, dvs når jeg vrir nøklen til pos.3 så slår ikke starteren inn. Men relèt som dimmer ned lys osv aktiveres. Holder jeg den imidlertid inne i pos3 så vil den etter 3-4 sekunder begynne å kinne, og den starter. Dette skjer bare første gangen hver dag. Utover dagen er den fin.

Vcds scan ga dette:

01176 - Key

07-10 - Signal too Low - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 -

Jeg tipper disse to har sammenheng nøkkelen gir ikke no signal, og startsperra vil ikke godta.

Kan man skifte batteri i denne? Eller er det en passiv chip?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteri i nøkkel hjelper ikke, startsperre og starter problem henger vel ikke sammen, mulig dårlig kontakter i lesespolen som gir startsperre problemer, kansje dårlig tenningsbryter med tanke på start "forsinkelsen"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan også tenke meg at immon ikke leser nøkkelen helt, og derfor sperrer start.. (Men da skulle den vel startet i et par sekunder først, for så å stoppe?)

Eneste jeg klarer å lese meg frem til er evt å bytte ledningsnettet til antenne coil for startsperren.. Tenkte kanskje noen her hadde vært borti dette før. Evt så vet jeg det er mulig å deaktivere startsperren helt, men vet ikke hvordan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst sperra har vert inne så har vel starteren gått rundt alikavel? men motoren har ikke fyret... det er nå slik jeg har oppfattet det på andre biler der sperra har vert aktivert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja slik har jeg opplevd det også når jeg har holdt på med koding av nøkler/bytte instrument.

Her skjer det ingenting utenom et klikk i relè og lysene slukker.

Slette begge feilkodene, så vi får se om begge to dukker opp i morgen, eller bare den ene vedr low key signal.

Kim, er det ikke mulig et sted (measure blocks?) å se når disse hendelsene skjedde? Mente du viste meg det før en gang når jeg hadde en alarm som gikk av hver natt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja slik har jeg opplevd det også når jeg har holdt på med koding av nøkler/bytte instrument.

Her skjer det ingenting utenom et klikk i relè og lysene slukker.

Slette begge feilkodene, så vi får se om begge to dukker opp i morgen, eller bare den ene vedr low key signal.

Kim, er det ikke mulig et sted (measure blocks?) å se når disse hendelsene skjedde? Mente du viste meg det før en gang når jeg hadde en alarm som gikk av hver natt.

hmm det husker jeg ikke,kan godt hende. men jeg ha villa prøvd å fått noen til å kjent på starteren når det oppstår om den blir varm å om innslaget kobbler inn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan bli vanskelig siden det bare skjer èn gang når den har stått i mer enn 7-8 timer..

Skal sjekke kontakter mot immo antennen i rattstammen i morgen så får vi se der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.