Ingen turbotrykk og rar gange på A4 1.9TDI 1z (har turbotrykk nå)

Anbefalte innlegg

Får ikke noe turbotrykk på A4en min og så har den en litt rar gange.

Den ligger liksom å hopper litt på turtallet. Dette kan skje på tomgang, men også oppover registeret. Da legger man ikke så mye merke til det.

Har gjort følgende til nå:

- Testskiftet LMM (ikke bedre så satte på den gamle igjen.

- Rensket wastegate da denne hadde kokset

- Skiftet dieselfilter

- Sjekket dieselpumpe og den var innenfor grensene

- Sjekket og skiftet vacumslanger og trykkrør.

Det er ikke noe slark inn og utover, bitte litt sidelengs på turbo.

Noen som har ide? Den har vært sånn helt siden jeg kjøpte den.

Et par tanker som kommer opp er om registeret står en tann feil, vil den da oppføre seg slik?

Magnetventilen, kan den kutte trykket helt slik som nå?

Andre ting som kan være at den oppfører seg slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke lest av feilkoder på motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, med VAS og bilen har ingen feilkoder.. hadde det bare vært så enkelt.. :(

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet N75 ventilen i dag, men ingen forskjell. :( Koblet av luftmengdemåler og da ville ikke bilen over 3000omdr. Satte på stikk igjen og da kom den på turtallet. Da er vell luftmengdemåleren i orden i hvertfall. Har også prøvd å skifte denne før uten hell så den gamle står fortsatt på.

Noen som har flere tips å komme med? Rett før jeg bare leverer inn bilen til feilsøking på jobb. Gidder snart ikke mer rett og slett.. Hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen ser katalysator på denne ut da? nesten tett?

alle vakuumslanger er hele og fine uten sprekker og ulumske knekker?

fatter'n hadde noe tilsvarende en gang på sin 1.9TDI A6. da var den en vakuumslange som ikke var helt på nett. ga ingen feilkoder. laga heller ikke noe lyd, men nytta ikke på noen helst slags måte og få turbotrykk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen ser katalysator på denne ut da? nesten tett?

alle vakuumslanger er hele og fine uten sprekker og ulumske knekker?

fatter'n hadde noe tilsvarende en gang på sin 1.9TDI A6. da var den en vakuumslange som ikke var helt på nett. ga ingen feilkoder. laga heller ikke noe lyd, men nytta ikke på noen helst slags måte og få turbotrykk

Vet faktisk ikke hvordan katalysator ser ut, men kan virke som deler av eksosanlegget er byttet for ikke så lenge siden så da burde det kanskje ikke være et problem.... ?

Har gått over alle vakumslanger og har ikke sett noe, men for all del. Kan være jeg har oversett det. Skal gå over alle en gang til. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket EGR-ventilen? Tilstand på turbo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket EGR-ventilen? Tilstand på turbo?

Rensket EGR ventilen i tillegg til at den så veldig ny ut egentlig.. hehe.. Vurderer å bare blokkere hele EGRen for å se om det kanskje blir bedre..

Turboen virker som den er i grei stand. Lite slark.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk skiftet kilereima og strameren til denne da den bokstavelig talt datt i fra hverandre når vi løsnet den.

Fikk også kjørt trykk test og turbo leverer 0,6bar, skal vell ha 0,8?

Sjekket dysene, men fikk ikke kontakt med dyse nummer 4. Kan det være den som er roten til vondt?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update!

Har fått skiftet dysene og kan nå konstatere at bilen i hvert fall får turbotrykk da den gikk merkbart bedre og så hørte man turboen veldig godt. Blir å tette de idag da jeg selvfølgelig glemte nye pakninger. Hehe.. :P

Ble fortsatt ikke kvitt juksingen på tomgang. :( Skal prøve å juster litt på dieselpumpa i dag for å se om den kanskje leverer for lite. Ingen svartrøyk når jeg monterte PP764 dysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at det må være enten pumpa eller dyse nummer 3 som gir feil signal. Når jeg drar av stikke til dysa så endrer motorgange til normalt. Så da var det å skifte enten eller.

Får vell se om det er det som er galt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.