#1 Skrevet Januar 17, 2012 Var litt lite konkret informasjon i andre tråder, så jeg prøver meg hermed med en egen. Vet det er mange som har skrevet i erfaringstråden om justerbare senkesett, men mange går der på stivt og lavt, mens jeg har litt andre preferanser som vektlegges også. Golfen har nå stått noen år på sine Eibach Pro-kit fjærer med rundt 35mm, men jeg fikk aldri orden på Koni demperene rundt baut, og har derfor lyst til å undersøke om jeg skal oppgradere med noe justerbart senkesett. Ønsker nå en gang for alle å få på plass et understell som skal vare, og jeg har derfor slått fra meg billig-sett (Vmaxx, TA/Tuning Art, AP, FK AK, Supersport vanlig...). Effektivt er det ikke mye ekstra reduksjon i høyde jeg ønsker ift fjærene med noen års tilpasning, så at senkesettet også beholder endel komfortegenskap er greit. Type "dette anbefales, det er pinnestivt" er ikke hva jeg søker. Ser Supersport Control+ er hardhetsjusterbart. Alternativene jeg har sett på er H&R twin-tube og Eibach Pro Street-S - sistnevnte leverandør har også et stabstagssett jeg kunne tenke meg. Er det så noen som kan dele litt erfaringer angående disse spesifikke settene? Control+ har jeg ikke noe formening om overhodet, men det er galvanisert i motsetning til H&R og Eibach som er rustfritt stål. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2012 24Vorderachse höherverstellbar durch Gewindefederbeine, Hinterachse durch Höhenverstelleinheit. 26 Für eine Tieferlegung von mehr als 40 mm und einem Durchmesser der rechten Antriebswelle größer als 42 mm, muss evtl. der Serienstabilisator ausgetauscht werden. Der hier für erforderliche Stabilisatorsatz ist unter der Eibach Teile-Nr.: E40-85-005-01-10 im gut sortierten Fachhandel erhältlich. Dette var jeg faktisk ikke klar over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2012 Jeg må bare skyte inn Ola at ingen justerbare understell som brukes hele året er vedlikeholdsfrie, uansett om de er rustfrie eller ikke. Om du skal justere settene hver vår og høst så anbefaler vi at du bruker en form for beskyttelse som feks tyntflytene tectyl etc. for å beskytte gjenger og selve fjærbeinene. Det er også viktig at man rengjør dette hver vår og høst samtidig som man bytter hjul. Gjengene må gåes over med stålbørste og rengjøres skikkelig før justering. Når det er sagt så kommer du til å klare deg lenge med et standard Supersport Black Evo sett som i bunn og grunn er KW, disse settene har også de beste gjengefeltene som er på markedet idag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2012 Nei du sier noe Håkon, men det er for bil som strengt tatt brukes om sommeren - det antar jeg har litt å si for installasjon og vedlikehold også. Hva er din formening om komfort ift ikke ha det maksimalt stivt på Black Evo / Control +? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2012 Nei du sier noe Håkon, men det er for bil som strengt tatt brukes om sommeren - det antar jeg har litt å si for installasjon og vedlikehold også. Hva er din formening om komfort ift ikke ha det maksimalt stivt på Black Evo / Control +? Om du vil ha en konkret tilbakemelding på hvordan settet fungerer på Golf 2 så send en PM til Thomas Hagen her på forumet, han har akkurat montert et slikt sett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2012 Tenkte generelt på komfortnivå på de forskjellige Supersportene (etc). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2012 Tenkte generelt på komfortnivå på de forskjellige Supersportene (etc). Vi har ikke testet de nye Control + settene enda, skal ha det på Passaten vi bygger til Gatebil Magazine. De skal tilsvare KW2 i kvalitet og kjørekomfort, også disse er produsert på lisens fra KW. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...