nødåpning av tanklokk Passat CC

Anbefalte innlegg

Hvordan/hvor/er det mulighet for nødåpning av tanklokket på CC?

Finner ingen løsning i instruksjonsboka eller på høyre siden av bagasjerommet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig her:)

Vet det ikke er samme bil, men kan gi et hint for a komme videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som det er noen nødåpning av tanklokket..

Nå er det snart ikke mere diesel, så får dra på lokale forhandleren å sette den inn!

Kanskje løsningen er å knekke det opp?

time will show

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det frosset? Tines ved å holde en plastose med varmt vann på/rundt lokket?

Sjekket instruksjonsboka?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som det er noen nødåpning av tanklokket..

Nå er det snart ikke mere diesel, så får dra på lokale forhandleren å sette den inn!

Kanskje løsningen er å knekke det opp?

time will show

Husker en her inne hadde problemer med dette.

Ser ut som det er stag som må smøres.

Her er det jeg fant:

"Idag skulle fylle disel da jeg var på reserve tanken. Men så ville ikke tanklok sprette ut ved elektrisk oppner (fryset), fikk tak i varmt vann og helte det over slik at det smeltet. Men det hjalp ikke, tok en titt i service boken da jeg regnet med at det var en nødløsning. men NEI.

Du må kontakt nærmeste forhandler for hjelp.

HALLO at det går an, drar så opp til en VW forhandler med svært litte drivstof igjen, der må jeg sitte å vente da de måtte demontere en hele siden i bagasjerommet for å sette på igjen stag og smøre opp.

Da lurer jeg på hva man gjør hvis man er på fjellet og dette skjer......ring falken fikk jeg beksjed om.

SÅ mit råd til alle som kjører CC heler ha halv full tank til en hver tid, selv om det er helt fjernet at deg skal være slik på en bil fra 2009. "

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde vel modda låsen og slengt på en nødsnor via egnet sted ut i bagasjen hvis dette er et problem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Det var ikke frosset

Det er ikke nødåpning av tanklokket, dermed heller ingen løsning i boka

På min hadde også staget fra utløsermotoren hadde hoppet av.

Demontering og noe trangt tror jeg, men det fikk mekanikeren fikse

Halvfull tank hele tida ja :) haha..

Da skal nok Viking få jobben, slike hensyn gidder jeg ikke ta. Håper det var et engangstilfellet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det bare noe som hadde hoppet av eller var noe brekt?

Samme skjedde på min nå i dag, da lokket var fryst da jeg prøvde å åpne det.. forsøkt tint med varmluftpistol uten at det hjalp. Hører at motoren gjør noe, men lite som skjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det samme skjedde til meg i går, det som skjedde var at festet til staget knakk på motoren, hvis du tar vekk dekselet på høyre side i bagasjerommet(stasjonsvogn) og stikker armen din litt inn og frem så kjenner du staget som åpner låsen. Trekk dette litt bakover så åpner tanklokket seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk fikset dette idag, etter litt banning i -15 grader..

Måtte løsne høyre dekselet og stikke armen omtrent helt inn, da selve staget hadde løsnet.

Hos meg var staget heldigvis bare hoppet av actulatoren. men jeg gjorde noe dumt, som var å ta ut hele armen.. det er _litt_ jobb å treffe hullet den skal inn ved tanklokket i blinde kan man si..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ute staget på B5'en her omdagen, var litt utfordring og få det i her og.

Men fikk det til, tok en tråd og førte den fra tanklokket og inn i bilen, teipet tråden fast til staget.

Også er det bare og drege stage tilbake, ta ut gummipakingen i hullet(visst det er noen på CCen).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser metoden din, men fikk heldigvis hele armen inn i sia på bilen, og følte meg frem til hullet hvor staget skulle inn. Hadde jeg bare gjort det med en gang så.. prøvde jo i sikkert 15min i blinde.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.