Problemer med tenning (Coil) 2.2 20vt, AAN

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde problem med at motoren kun gikk på 4 av 5 sylindere. Prøvde å ta en av di andre coilene og sette på den som ikke tente.

Det endte med at den gikk kun på 3 sylindere. Prøvde å sette den tilbake, men fortsatt kun på 3 syl.

Tenkte da at ledningene var så morknet at jeg bytta dei ut (noe dei var). Da jeg skulle starte etter å ha byttet ledningene kom det et svakt smell, og etter det vil den ikke starte.

Noen tips? Har polariteten noe å si på coilene? Hva kan ha tatt kvelden nå? har sjekket sikringene

Edit:

Den får bensin og spenning til dyser

MVH

Stig Heggheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper sikringen din som sitter ved siden av styreenheten har kvelda.

Sitter 3 stk sikringer i en holder like ved hjernen.

Ryker den så får du ikke gnist.

At den går kun på 3 etter du har drevet og koblet om kan være fordi du har koblet feil på coilene, byttet om 1 og 15 spenning.

Om du gjør dette så ryker coilen du har koblet feil, event et sluttsteg.

Sitter et sluttsteg til syl 1,2,3 og et til syl 4 og 5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper sikringen din som sitter ved siden av styreenheten har kvelda.

Sitter 3 stk sikringer i en holder like ved hjernen.

Ryker den så får du ikke gnist.

At den går kun på 3 etter du har drevet og koblet om kan være fordi du har koblet feil på coilene, byttet om 1 og 15 spenning.

Om du gjør dette så ryker coilen du har koblet feil, event et sluttsteg.

Sitter et sluttsteg til syl 1,2,3 og et til syl 4 og 5.

Takker for svar!

Har sjekket dei 3 sikringene ved hjernen.

Trudde det var samma hva man koplet inn på coilen, tydligvis koplet jeg feil.

Når du snakker om sluttsteg regner jeg med at du snakker om Ignition Coil Power Output Stages (POS). Prøvde å bytte om disse, men til ingen nytte. Er sylinder 1 og 2 jeg har feil på, burde vel gå på 4 og 5 da sjøl om sluttsteget til 1,2,3 ryker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest litt der om coiler og POS, noken som har en idè om ka som kan ha tatt kvelden etter jeg antagligvis kopla coilen feil?

Bytta om kontaktene på POSene men ingen forskjell så tviler litt på at begge skulle tatt kvelden sammtidig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.