Sliter med at fjør ikke glir i fjærbeinslager. Tips? Står i spenn. KW Coilovers

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter litt med senkesettet etter jeg byttet fjører og fjærbeinslager.

Når jeg tar rattutslag med liten eller null hastighet virker det som fjøra hopper rundt på justeringsmutteren og det skaper en "klunk" lyd? Har en ting igjen på BT før det blir godkjent og det var å feste justeringsmutterene, men det er vanskelig siden fjøra drar med seg mutteren rundt. Må vel ut med hele greia igjen, evt smøre opp lagerene?

Takk for svar karer.

MVH

Endre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligt du har gjort feil når du monterte fjærbeinslagerene: klø : Vis fjæra klunker ved rattutslag tyder det på at fjærbeinslageret ikke helt henger med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme lyd på min golf V når eg skifta til justerbart. men da med FK sett.

lyden kom fra plast ringen mellom hovedfjøra og hjelpefjøra. lyden forsvant etterkvart.

viss muttrane skrur seg ned med fjøra så har du ikkje stramma muttrane godt nok mot kvarandre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På KW skrur en ikke mutterene mot hverandre da det er bare en mutter som man fester med z-skrue. Tror det er fjørbeinslageret som ikkje henger med, var ikkje sånn tidligere med de gamle lagerene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skrudd idag og fått orden på det, fjærbeinslager var problemet. Byttet til de gamle og problem solved, de nye jeg monterte hadde ikke denne "ringen" på undersiden som skal gjøre at fjær går rundt. Mulig at de kan monteres over på nye lager? Det glemte hvertfall jeg og har brukt de gamle igjen nå :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.