#1 Skrevet Januar 18, 2012 Driver og ser på Touran om dagen. De jeg har sett på har gått alt fra 135 - 235 000 km. Noen har manuell, andre har DSG. Har igrunn lyst på DSG, men veit ikke helt om jeg "tørr". Jeg har vært obs på at de jeg har sett på med 2,0TDI DSG har byttet svinghjul i allefall.. Også må jeg få sjekket om det er byttet sil+olje hver 60 000!? Noe mer jeg bør sjekke eller kjenne på? Ser mange skriver at DSG "skal" være litt rar i veldig lav hastighet eller sluring når den rygger? Er det risiko å kjøpe "automat" som har gått 150k? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2012 Hadde DSG/S-tronic på min A3 med 2.0TDI og det var veldig behagelig, opplevde ingen av de nevnte tingene i lav hastighet eller ved rygging. Girer lynraskt og perfekt. Jeg hadde ikke vært bekymret med å kjøpe en bil med DSG så lenge bilen har et tilfredsstillende servicehefte. Nå er jo i utgangspunktet DSG en manuell kasse med to klutsjer så mulig den tåler mer enn vanlige automatkasser mtp varighet og driftssikkerhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2012 Har kjørt en del DSG, så er kjent med hvordan kassen skal oppleves under kjøring. Så jeg vil merke om noe kjennes veldig galt ut under prøvekjøring. Den har fullt servicehefte, så håper olje+sil i kassen er byttet. (Det er også byttet svinghjul, som som oftest går på 2,0tdi dsg) Gjør ALLE Møller-verksteder det hver 60k? Synes det virker som det er litt til og fra på om det gjennomføres. Akkurat nå har jeg lyst til å ta sjangs, surt hvis den skulle ryke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2012 Står litt her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=228427&highlight=dsg+m%F8ller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...