Audi 80 lading, litt div strømproblemer.

Anbefalte innlegg

heisann!

Slitter me ltit elektriske probleme på bilen, feks så slår steroen seg av og lyset blir helt svakt når eg bruker spylervæske, ofte slår annlege seg av når eg løysen bilen i 1 gire?? men om eg skrur opp på steroen blinker det ikkje i lysene en gang. Og probleme vareier heise! Feks på 5 miner, så låg eg først i 80, da slo annleget seg av ved bruk av spylervæske, men i 60. skjedde det ikkje....

Lading ligger på 13,5 volt på tomgang, og ca 13,7 me litt turtall.. Vor mye ligger deres på, og va burde den ligge på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan høres ut som det kan være litt dårlig kontakt et sted slik at det blir spenningsfall ved større strømuttak. Sjekk batteripolene, koblingen på jordkabelen fra batt til karosseri osv.

Ladespenningen er i laveste laget, for bedre opplading så bør den ligge på 14 eller litt over (jeg vet ikke hva som er normal ladespenning på disse bilene).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 80 har ladespenning på 14,4v så denne var lav ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vert ute og sjekket jordinger, og dem er gode, sitter godt og ser bra og reint ut. har også jorda den me 50mm2 ledninger, så burde nå gå nok strøm i gjenom dem og!:) Men får vel prøve me ny laderegulator/børster.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd å bytte spenningsregulatoren ja. Med ny regulator lå min 80 på 14,4 også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst!:) Var irr mellom laderegulatorn og og dynamo, i kontaktpunkte. så nå ladern 14,33 volt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.