Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har planer om å ordne meg US blinklys ved å legge inn en ekstra pære ved blinklyset m/ bryter.

Men jeg får ikke ut hovedlyktene, har løsnet de 2 skruene på toppen...

Er det flere skruer? lykten vil ikke ut : klø :

Mvh Aleksander Halse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to skruer under også. En mot radiatoren, en mot forskjermen. Den ordentlige måten å få tatt ut lykten på er å ta av støtfangeren først. Søk i forumet, dette har vært beskrevet mange ganger tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er likt som den gamle A4en 03mod min. Da måtte man bare løsne de to nederste skruene for å få ut lykten, mens på passaten jeg har nå 03mod må jeg av med fangeren ellers samme opplegget som nevnt over. To i topp og to i bunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slipper å demontere fanger før facelift. Så dette skal kunne gå akkurat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er likt som den gamle A4en 03mod min.

Nei, det er dessverre ikke så enkelt.

slipper å demontere fanger før facelift. Så dette skal kunne gå akkurat :)

Ja, det går uten å demontere fanger, men det er ikke enkelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått ut hovedlyktene, jeg slapp heldigvis å demontere fangeren for å få de løse.

Det var bare 3 skruer som holdt lykten, 2stk på oppsiden og 1 som ikke var lett å finne men der var ett lite hull som var meningen å bruke en forlenger for å løsne skruen. Legger ved bilder så dere får se :)

Har merket skruene med røde rundinger og fra hullet til skruen satte jeg en rød strek :)

20120120163407.jpg

20120120163350.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også en fjerde skrue i nederste innerste hjørne. Jeg ser at den lille hvite plastbraketten sitter igjen på bilen din, der er den siste skruen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg monterte US på min gamle A6, så kjøpte jeg to-polte pærer. Koblet 5W delen av pæren til parklysene. Det fungerte bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også en fjerde skrue i nederste innerste hjørne. Jeg ser at den lille hvite plastbraketten sitter igjen på bilen din, der er den siste skruen.

Hmm... Var nettopp nede å studerte lyktene å der er bare 3 skruefester, det fjerde er bare en utvekst som du først fører inn i ett hull hvor den hviler, deretter plasserer du lykten slik at skruehullene passer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg monterte US på min gamle A6, så kjøpte jeg to-polte pærer. Koblet 5W delen av pæren til parklysene. Det fungerte bra :)

Hvordan plasserte du de pærene?

Det jeg planla var å bårre ett hull vesiden av blinklyset å putte inn en 5W orange pære, men jeg ser nå at det blir en utfordring å få dette tett slik at ikke fuktighet kommer inn i lyktene.

Trur faktisk jeg bare kjøper en slik US-style modul for 400-500kr, så slipper jeg å risikere å ødelegge hovedlyktene.

Men nå vet jeg hvordan jeg får ut hovedlyktene, og bildet jeg la ut kan kanskje være til hjelp for andre :)

Må nok bytte disse i nærmeste framtid uansett, de har begynnt å dugge mye i det siste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan plasserte du de pærene?

Det jeg planla var å bårre ett hull vesiden av blinklyset å putte inn en 5W orange pære, men jeg ser nå at det blir en utfordring å få dette tett slik at ikke fuktighet kommer inn i lyktene.

Trur faktisk jeg bare kjøper en slik US-style modul for 400-500kr, så slipper jeg å risikere å ødelegge hovedlyktene.

Men nå vet jeg hvordan jeg får ut hovedlyktene, og bildet jeg la ut kan kanskje være til hjelp for andre :)

Må nok bytte disse i nærmeste framtid uansett, de har begynnt å dugge mye i det siste :)

Blinklyspæren er en helt vanlig pære, bare med to kretser inni seg. 21W og 5W. Jeg borret et hull i sokkelen, loddet ledningen inn på 5W delen som jeg koblet til parklyset. En sånn modul er nok enklere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går for en sånn modul isteden :)

Legger ut bilder med bedre forklaring hvor du ser dette hullet jeg snakket om:

removeheadlights.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

Jeg forsøker å bytte venstre hovedlykt på min Audi A6 1998 modell. Mitt problem er at jeg får ikke løsnet hovedpluggen fra lykta. Det sitter en mothake på undersiden, men denne har jeg ikke lyktes å få trykt inn slik at konnektorhuset kan løsnes fra lykta. Har forsøkt med div skrutrekkere for å legge press i forskjellige retninger. Resultatet så langt er kun at deler av plasten har røket. Noen som har tips? Se vedlagte bilde, tatt via et speil for å kunne se undersiden.

P1020113.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har knekt den "dingsen" så bør den komme. Hadde litt problemer med min for noen uker siden, men da var innerskjerm demontert, så det hjalp, dog på høyre side, og det hjelper deg neppe. Prøvd med et flatt skrujern innerst, for så å vri det? Spray på et eller annet, for plasten henger godt i hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.