Rimelig verksted for olje/filterskift på Tip. kasse i Vestfold/omegn

Anbefalte innlegg

Det er ca. 30k siden siste oljeskift, og jeg syntes kassa av og til er litt hard i giringen. Har hverken tid eller ork til å ta skift selv, så lurer derfor på om noen kan anbefale et verksted i Vestfold eller omegn som gjør dette rimelig? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har planer om å ta en service på triptronicen på min A6 2003 Q hos Bjørn Moens bilverksted på Herre sør for Porsgrunn, han skal ha en maskin som gjør det mulig å drenere hele kassa for olje ikke bare den oljen som renner ut av seg selv. Dette skal visstnok være cirka halvparten. Har ikke hørt på pris enda men kan legge den inn her når jeg har sjekket.

Er vel bare en 45 minutters tur sørover på E18 for deg.

 

Da har jeg fått sjekket litt, skifte komme opp mot kr.5.000,- inkl 12 liter olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var oljen skiftet, det ble litt av en forskjell. :)

 

Tidligere så ville liksom ikke bilen komme i gang fra stillestående, på et vis så var det som om ikke motoren ville øke turtallet selv med full gasspedal, for plutselig å øke farten (ketchup effekt).

 

Gearskift har også blitt jevnere, og det virker som om høyere gir velges ved lavere turtall.

Jeg fikk skiftet filter samtidig, selv om Møller mener dette ikke er et servicepunkt, men det er vel ikke oljeskift på AEL kassen heller ;)

 

En forholdsvis dyr service, men det ble en ny bil.

Med andre ord kjempefornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er putta på 12 liter olje, selv om kassa var helt blåst, så lurer jeg på hvordan de har klart akkurat det...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går vell med 12 liter olje for og flushe den skikkelig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går vell med 12 liter olje for og flushe den skikkelig! :)

 

aha!: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg har forstått det riktig så kobler de seg inn mellom kassa og oljekjøleren og ”mater” inn ny olje samtidig som kassa er i drift, når returoljen får samme farge som ny olje stanser de innmatingen.

 

edit: Etter å ha kjørt på vinterferie med den "nye" girkassa, er jeg bare blitt mer fornøyd, bilen ligger mye lavere på turtall og det virker som om dieselforbruket har gått noe ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.