Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en Caravelle T5 2,5tdi. Webasto funker ikke. Noen som vet hva som pleier å være vanlige feil?

Hvordan kan jeg finne ut om det er bare selve webasto-enheten som er ødelagt?

Bernt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

Har en Caravelle T5 2,5tdi. Webasto funker ikke. Noen som vet hva som pleier å være vanlige feil?

Hvordan kan jeg finne ut om det er bare selve webasto-enheten som er ødelagt?

Bernt

Dersom du har starta bilen x anntall ganger på reservetanken så nekter den å starte før du har sletta feilkoder. Uansett en god plass å begynne med en diagnose :)

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har starta bilen x anntall ganger på reservetanken så nekter den å starte før du har sletta feilkoder. Uansett en god plass å begynne med en diagnose :)

Tom Rune

Hei. Takk for svar.

Ikke lenge siden jeg kjørte full sjekk på vag com for å se om det var noen feil da bilen dauet av og til.

Lå ingen feilkoder der da. Og feilen var der da også.

I følge tidligere eier, så fungerte den ikke sist vinter heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte vag com igjen, og nå lå der en feil på fuel et eller annet.

Slettet den og den kom ikke tilbake.

Kjørte en test, men kunne ikke høre en eneste lyd når den testet pumpa. Skal man høre noe da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket sikringen til Webasto'en da?

Er egen 20A (tror jeg) sikring til denne som kan gå, men mulig du skulle fått opp en kommunikasjonsfeil med Webasto'en da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket sikringen til Webasto'en da?

Er egen 20A (tror jeg) sikring til denne som kan gå, men mulig du skulle fått opp en kommunikasjonsfeil med Webasto'en da...

Regner med den sikringen er i orden, siden jeg startet det med vag com i går? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med den sikringen er i orden, siden jeg startet det med vag com i går? :)

Ok, jeg leste det dit hen at du ikke hadde liv i hele tatt på Webasto'n jeg, men har du fått kjørt all funksjonalitet på denne gjennom å testet med VagCom, så er det selvsagt ikke sikringen..

Men kjører du test på Webasto'n, stegvis, så skal du vel høre både vifta i selve Webasto'n og sirkulasjonspumpa, samt pumpa som sitter i tanken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg leste det dit hen at du ikke hadde liv i hele tatt på Webasto'n jeg, men har du fått kjørt all funksjonalitet på denne gjennom å testet med VagCom, så er det selvsagt ikke sikringen..

Men kjører du test på Webasto'n, stegvis, så skal du vel høre både vifta i selve Webasto'n og sirkulasjonspumpa, samt pumpa som sitter i tanken?

Skal se om jeg får tatt en ny test i morgen.

Mener at jeg ikke hørte noe når den testet pumpene.. Vifta i webaston hørte jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette "hele" Webastoen? Eller er det deler etter denne også?

Eller vil det mest sannsynlig bli i orden om jeg bytter denne?

webasto.jpg

Tenker da på om brennkammer, vifte etc. ligger i denne klossen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva står det som modellbetgnelse på denne enheten da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette "hele" Webastoen? Eller er det deler etter denne også?

Eller vil det mest sannsynlig bli i orden om jeg bytter denne?

webasto.jpg

Tenker da på om brennkammer, vifte etc. ligger i denne klossen?

Dette er hele ja, byttet x-antall slike :-) kurrant jobb, 1.5time om man aldri har gjort det før ca !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hele ja, byttet x-antall slike :-) kurrant jobb, 1.5time om man aldri har gjort det før ca !

Er det bare å bytte denne delen, så er den i orden igjen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville nok sjekket om det er noen deler å bytte, evt noen følere eller noe. sikkert mye billigere enn å bytte hele saken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ny webasto til 2500,- så jeg ser vel for meg at feilsøking på verksted fort kan koste det samme. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.