2.0TDI 170hk 2007 Audi A4, motorstopp gang på gang.. Feilkoder på innsprøytningsystem

Anbefalte innlegg

Rimlig sikkert at det er dyseproblem eller ledningsnettet til de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakka med Møller igjen i dag, og det var en dyse, akkurat som antatt.. Jobben kom på 13000 sa de.. Eg refererte til fabrikk garantien til Audi, å sa at denne skulle dekke dette. Å at det var kommet utvidet fabrikk-garanti på 7 år ang akkurat dette problemet. Dette var helt nytt for de, å han måtte få sjekke opp i det, å få komme tilbake til meg. Etter en stund ringte han opp igjen å beklagte seg, at eg hadde nok rett. 13k spart der!!

Eg spurte de om alle dysene ble bytta, men fikk negativt på det..de bytta kun den som var ødelagt.. Eg ringte til Møller i Stavanger, Bergen og Oslo for å sjekke hva som var vanlig prosedyre hos de, og INGEN av plassene var de klar over at det var utvida fabrikk-garanti på dysene!! Syns dette er rimelig utrolig..å ingen kunne heller komme med noe svar på hva som var vanlig prosedyre når det gjaldt dette.. Helt utrolig syns eg!

 

Så lurer litt på om eg da har 3 uforutsette motorstopp til framfor meg, før eg er kvitt problemet helt..?! : rolleyes

 

Uansett så er bilen operativ igjen i neste uke. : rock :: smil :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da endelig godt å høre at du har fått den i orden igjen :) Styrt med dette en stund nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da endelig godt å høre at du har fått den i orden igjen :) Styrt med dette en stund nå!

 

Jepp! Har vært rimelig lei en periode..!

 

Håper det blir mange problemfrie km nå :) Så kan en bruke energien på litt artigere ting ;)

 

Har bestillt en krukke med Autobahn nå, så er klar til å gi felgene en siste puss, før de skal på : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Har vært rimelig lei en periode..!

 

Håper det blir mange problemfrie km nå :) Så kan en bruke energien på litt artigere ting ;)

 

Har bestillt en krukke med Autobahn nå, så er klar til å gi felgene en siste puss, før de skal på : smil :

 

Nett det samme eg har brukt deler av dei siste kveldene på, Ikkje kjekkeste jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem møller i oslo snakket du med???? Godt å endelig finne ut av det da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nett det samme eg har brukt deler av dei siste kveldene på, Ikkje kjekkeste jobben.

 

Felgpussing du tenker på..? Bedre enn å bruke tid på å skru kun for å få bilen til og starte.. Grisefeite felger du har fått deg foresten ;)

 

Hvem møller i oslo snakket du med???? Godt å endelig finne ut av det da.

Møller Bil Ensjø var det vel..

 

Fikk tilslutt en grei forklaring på hvorfor de ikke byttet alle dysene, hos Møller i Bergen (avd. Minde)..å de var fordi VAG hadde en "policy" på at de ikke forebygget problemer.. De kunne kun bytte ting som faktisk var røket eller defekt...selv om de visste aldri så godt at tilsvarende deler kom til å ryke innen kort tid.. Men det var en gang sånn det var..å det måtte de forholde seg til.. Som med feks coiler, dyser, o.l..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgpussing du tenker på..? Bedre enn å bruke tid på å skru kun for å få bilen til og starte.. Grisefeite felger du har fått deg foresten ;)

 

Jo takk, ikkje så feite som dine da. Begynner og bli ein del som har kjøpt like som eg har nå.

Men felg puss er kjekt når du ser det blir blankt.

 

Kanskje du må få vag com modde us lys for meg, bare for og sjå kossen det blir, evt så er det jo og ha LED i full styrke sjølv om blinklysa blinker eg vil ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo takk, ikkje så feite som dine da. Begynner og bli ein del som har kjøpt like som eg har nå.

Men felg puss er kjekt når du ser det blir blankt.

 

Kanskje du må få vag com modde us lys for meg, bare for og sjå kossen det blir, evt så er det jo og ha LED i full styrke sjølv om blinklysa blinker eg vil ha.

 

Takker for det :)

Syns det så meget bra ut iallefall.. Ja, gøy med arbeid som en ser resultatet av :)

 

Ja, men det kan vi ordne :) Må ha meg noen timer trykking selv først tror eg.. Har ikke brukt det noe før, men så ganske enkelt ut egentlig :) Vi får ta et Stord treff når vi har fått på sommerskoa, hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henter opp igjen denne tråden her inne ettersom bilen er stoppet på nytt..bilen sto å gikk på tomgang, å så plutselig stoppet den, å nektet å starte igjen..

Fikk tatt diagnose..å fikk følgende feilmelding..

 

 

2 Faults Found:

004160 - Supply Voltage A for Injectors

P1040 - 006 - Circuit Malfunction - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100001

Fault Priority: 4

Fault Frequency: 1

Reset counter: 40

Mileage: 0 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 288 /min

Torque: 104.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Battery Volts: 123.6 V

Battery Volts: 125.6 V

Battery Volts: 157.4 V

Battery Volts: 122.6 V

 

008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A

P2146 - 009 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01000100

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 8

Reset counter: 40

Mileage: 0 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Voltage: 11.07 V

Temperature: 39.0°C

Bin. Bits: 00000111

(no units): 0.0

 

Readiness: N/A

 

 

Akkurat det samme som sist gang bilen stoppet..!!

Har i det siste vert plaget med en del fusking rundt 1800omdr..så mistenker at det kan være pga dette..

Ringte Møller i Haugesund før eg fikk tatt diagnosen, å de sa at det var garantisak dersom det var dysene det var feil på..så får i følge de byttet alle 4 denne gangen..

 

 

Blir greit viss eg får byttet alle 4, så er eg forhåpentligvis kvitt dette problemet..

 

 

Men de var det de sa i Haugesund..nå er bilen hos Møller på Minde i Bergen.. Og der ble eg først nærmest framstillt som en idiot som trodde at eg kunne få dette dekket på garanti, når det var en bil som var førstegangsreg. i 06 å i tillegg var bruktimportert..

Meen etter å ha fått undersøkt litt så måtte han som alle de andre bare beklage å si at eg hadde nok rett..i de ville påstande mine..

 

Må nesten nevne at Gjensidige skal ha all ros for å dekke frakt for meg helt til Møller i Bergen!

De syns eg var veldi god service..egentlig må de kun dekke frem til nærmeste verksted.. Men etter å ha forklart de problemet med garanti osv, skulle de dekke hele frakten

 

 

 

--------------------------------------------------

 

 

 

Jaja..har snakka med de på Møller avd Minde i Bergen i dag.. Å de hadde fått opp feil på alle 4 dysene, og et motorrele.. Så da syns de det var så rart, at de hadde kjørt full scanning av hele styreenheten, å funnet ut at det hadde vert "uautoriserte" folk inne på styreenheten.. De kunne ikke se hva de hadde gjort..men bare at det hadde vert folk å forandret på noe flere ganger.. Så da mistenkte de meg for å ha chippet bilen..eller at den var chippet.. Noe den selfølgelig ikke er..

Så nå skulle han bruke en uke på å hente ut denne hiddenen, sende de til tyskland, der de skulle få analysert det for å finne ut om bilen hadde vert chippet..

Rimelig sikker på at disse mistankene bunner i at bilen er senket og har sota ruter..!

 

Eg prøvde å få et svar på hvorfor dette ikke var et problem når bilen sto i haugesund forrige gang det var trøbbel med dysene, og bilen hadde eksakt de samme feilkodene som denne gangen.... Men det hadde han ikke noe svar på..!!Så nå er eg nok uten bil til over helga igjen!!! Pga noen treskaller som har lyst å vere vanskelig-per!!!!

 

Virker som at vis du er så syndig å kjøpe bruktimportert bil, så legger enkelte på Møller deg for hat..!

 

 

Er møkk lei dette her nå.. Kjøper en 07mod bil, å får mer motorstopp en eg har hatt med noen andre biler tidligere..å så blir en i tilegg møtt av arrogante folk på kundeservice..! Da begynner begeret til en ellers meget sindig kar å bli fyllt opp..!

Har snakket med de både i Haugesund i dag og på HMV på Voss og begge de stillte seg meget spørrende til dette opplegget de holdt på med på Minde..

Fikk eg bilen dertil skulle de få fikset den sa de..!

 

Så spørs om ikke det blir å få hentet bilen ut hos de..å fraktet den til noen som er litt mer innteressert i å hjelpe folk en å lage problemer av ingenting..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller MInde er helt ubrukelige, det er iallefall mitt inntrykk etter den ene gangen jeg har hatt en bil inne der...

Jeg gidder ikke å skrive hele saken nå, men det bunner i at de fikk beskjed om å finne en feil jeg visste hvor var, og sa til de hvor var, allikevel klarte de å bruke 2 timer på å feilsøke andre ting jeg hadde fortalt de var iorden, og fakturerte meg for de.

 

Men når det er sagt så har du vel strengt tatt ingen garanti for at den ikke har vært chippet før du kjøpte den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller MInde er helt ubrukelige, det er iallefall mitt inntrykk etter den ene gangen jeg har hatt en bil inne der...

Jeg gidder ikke å skrive hele saken nå, men det bunner i at de fikk beskjed om å finne en feil jeg visste hvor var, og sa til de hvor var, allikevel klarte de å bruke 2 timer på å feilsøke andre ting jeg hadde fortalt de var iorden, og fakturerte meg for de.

 

Men når det er sagt så har du vel strengt tatt ingen garanti for at den ikke har vært chippet før du kjøpte den?

 

Ja, begynner å skjønne dette her nå..har snakka med en del folk i dag..å alle sitter visst med samme opplevelsen med de på Minde..

Tja.. Det måtte evt ha vert før bilen kom til norge.. Og i tyskland gikk jo bilen med full nybilgaranti..

Dette var jo uansett ikke et tema hos Møller i Hgsd..! Og på Voss sa de at de fikset bilen viss de fikk den inn.. Så viss ikke de har blitt noe klokere iløpet av natten der..så blir bilen fraktet rett til voss..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo spørre Møller Minde hva "uautoriserte folk" er for noe. Styringsenheten er utstyrt med en teller. Der ser man hvor mange forsøk det er gjort med oppdateringer på styringsenheten. Hvis det er denne de henviser til så kan det være at de mener den kan være forsøkt chippet.

Det kan jo også være at Audi teknikere i Tyskland har hatt problemer med oppdateringer og har kjørt disse flere ganger. Dette blir registrert av denne telleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket akkurat med han som har ansvaret for bilen min hos Møller..å nå var det plutselig blitt orden på sakene..

Lang historie kort.. 3 nye dyser er bestillt, og blir skiftet så fort de hadde kapasitet.. :) Dette var og pga. et skriv fra Audi Tyskland der de sa at ved sånne type symptomer som min bil hadde skulle alle dyser som hadde delenr som sluttet på "T" eller "TX" bli skiftet! Å de hadde 3 av 4 dyser på min bil..

 

Det sporet som lå i styreenheten forble nok et mysterium.. Men det kunne være en programvare oppdatering fra Tyskland som ikke hadde blitt loggført eller andre ting.. Men de valgte iallefall å se vekk ifra det..! Å det syns eg var en meget oppegående beslutning.. Synest det var ganske mange tilfeldigheter som pekte i den retning at noen på Møller minde har lest denne tråden her, å det som ble skrevet i går..men men.. Det får no bli det samme :)

Det er uansett Audi Tyskland som får kostnaden med dette..å ikke Møller..

 

Så forhåpentligvis blir eg kvitt dette problemet nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har eg fått beskjed om at bilen e ferdig, og klar for henting

Ble jo en rask fiks tilslutt

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mest trolig det samme problemet på bilen min som du har hatt da, iallefall med tandempumpa.

Er en brukimportert A3 2.0 TDI 06modell, men har hittil ikke stoppa, bare fått beskjed ved siste service nå nylig at de fant olje i dieselfilteret.

 

Har iallefall lest igjennom tråden så forhåpentligvis er det samme løsningen som hos deg med å bytte pumpa iførste omgang.

Noen som vet delenr på denne pumpa på en A3 og om dette nummeret på pumpa (540) gjelder for min bil også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan finne delenr seinere i kveld :)

Høres ut som samme problemet ja..

Bare å bytte før den stopper iallefall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.