#1 Skrevet Januar 19, 2012 Har en Audi A4 B5 2000 mod, der alt av lys INNE i cupeen blinker konstant fra bilen startes da den er kald, og blinker i nærmere en halv time får alt blir som det skal være. har bilen vært kjørt en stund, parkert og stått stille en stund, blinker det ca 1 minutt før alt er som det skal være. instrumentpanelet nullstilles hvis den står flere timer uten bruk og det eneste som ikke nullstilles er trippteller. noen som har en ide om hva dette kan ha seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2012 Har hatt lignende problem før, men kun når jeg kjørte bilen. Hjalp med å åpne døren og lukke den igjen, så regner med det er noe dørsensorgreier som varsler at døren er åpen mens bilen er i fart. Hos deg er det da straks litt verre ser det ut til siden bilen står stille, men jeg ville tatt en diagnose å sett om du får opp noen feilkoder. Min er også 2000mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2012 Var hoss en gjengmedlem igårkveld, og søkte med vag-com med fant ingenting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2012 Nå glemte jeg og si det at bensinmåler og vanntempmåler hopper mens denne seansen pågår! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2012 Hørtes merkeligt ut.Har vært borti at alt av lys blinker når bilen er kald.da skyldtes det dårlig batteri.Men kan og ver dynamo så lader dårlig når bilen er kald? går vell kansje an å måle når bilen er kald å når bilen er varm å se evt.forsjellen ? har det vært et problem lenge ? eller er det når det har vært kaldt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2012 Kjøpte bilen i september av naboen, og da var det slik. Bateriet er dårlig, så kan være det, men når du sier dynamo fikk jeg følelsen av at det kan være den! Takk for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 20, 2012 Det med at instrumentene nullstiller seg, skjer det når du starter bilen kanskje? Eller skjer det når bilen står i ro? Bytt batteriet først siden dette er dårlig. Ser ikke bort fra at det ordner seg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 20, 2012 det skjer når bilen står stille ja. kan bruke den noen timer, stoppe den, og står den en time eller 2 så nullstiller alt seg. skal prøve å å bytte batteriet og se om det blir noen forskjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2012 Da var batteri byttet. Ingen forandring! Kan det være dynamo? Miltimetret mitt er selfølgelig ødelagt men skal kjøpe nytt på torsdag så skal måle dynamo da. En kjenning av meg hadde lignende problem på en passat han hadde for en stund siden, og trodde det kunne være en bryter bak på tenningslås, noen som kan bekrefte dette? Skulle gjerne funnet ut av dette så fort som mulig da jeg begynner å bli temmelig lei av denne blinkinga! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2012 Evt et relee som kødder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 31, 2012 Jeg har ett tilsvarende problem på a4`n min, er en 2000 modell facelift. Instrument og dashbord belysningen blinker hele tiden, forrige eier feilsøkte litt. Han prøvde å bytte delene bak tenningslåsen men det hjalp ikke.. Har også hørt at det kan være ett dårlig jordingspunkt nede på a-stolpen ved venstre foten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 31, 2012 Da skal jeg sjekke jording. Men litt mystisk at det gir seg etter en stund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 31, 2012 Da skal jeg sjekke jording. Men litt mystisk at det gir seg etter en stund? Kan også være dimmeren, sitter en motstand der. Er oppi feilsøkingsprossesen sjøl, gir ett svar om finner ut no. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 1, 2012 Ikke helt det samme, men har en S4 C4 hvor kupelyset blinker idet lyset går av/dimmer. Lurer på om det kansje bare er dimmeren der som er gåen, får man tak i ny slik, i såfall hvor, og hvor sitter denne plassert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 1, 2012 Skjer dette kun når motor er i gang, eller ved kun tenning og? Mål spenningen på dynamo! Kan det være ett problem med likestrømsretterne i den fks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 1, 2012 Gjør det petter! Er ikke helt sikker jeg Joakim Det er med bare tenning også ja. Skal kjøpe meg multimeter imorgen så da blir det målt, men skal lyset blinke med kun tenning på om det er dynamo som er feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 2, 2012 Nye problemer dukket opp! Lyset til trippteller og klokke/dato er på konstant etter at bil er stoppet, tenning av og dør åpnet og deretter lukket! Blir også mørkt i lengere tid når bil er igang! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 9, 2012 Ingen som har hatt tilsvarende problem, og funnet ut hva problemet er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 9, 2012 Har du sjekket under gulvteppet om det er tørt der? Har vært borti både Audi A4 og Passat der det er innsjø med vann under gulvteppet (ofte grunnet tett drenering under batteri) som angriper ledningsnettet etter lang tid under vann. Særlig den siste Passaten jeg jobbet på - der var store deler av ledningsnettet i gulv akkurat som sphagetti og jeg brukte en hel helg på å legge opp nye kabler. Denne hadde lignende symptomer du beskriver....lys blinket overalt...vinduer gikk opp og ned som det passet, dører låste seg, ABS lys blinket etc...etc.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 1, 2012 Da er dynamo kaputt, leter etter ny så om noen har så brøøøøl ivei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 21, 2013 Dette er en gammel tråd, men satser på å svar hehe Jeg har også dette problemet på min A6 2001 modell. Vet ikke om alt dette har en sammenheng, men først begynte med med at instrumentet viser at jeg lader over 16V, deretter sluttet bryteren i førerdøren å virke og nå er det discotek i dashbordet med hoppende nåler når jeg starter bilen. Dette har kun skjedd når det er kaldt ute (hittil) og noen ganger har den stoppet rett etterpå med startsperre symbolet som ikke gikk bort så kan virke som at det var noe tull der også. Men ser du skrev at dynamo er kaputt, var det den som lagde problemet med disco i iinstrumentet eller var det noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 18, 2016 Er det noen som har funnet ut av disse feilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...