Mekaniske ventilløftere, orginale for Golf Gti. 8v, 10v, 16v og 20v. Kr. 25,- pr. stk

Anbefalte innlegg

Selges i sett på 8, 10, 16 eller 20. Nye deler.

 

For trimmede eller turbokonverterte motorer med mekaniske ventilløftere.

Løfterne er av den typen som skal ha shims på oversiden.

 

JEG HAR IKKE SHIMS TIL SALGS!

 

Nypris 150,- pr løfter. Selges for 25,- pr løfter.

 

8 stk. kr. 200,-

10 stk. kr. 250,-

16 stk. kr. 400,-

20 stk. kr. 500,-

 

Brukt i 16v og 5 syl. 20v er disse løfterne beregnet for lange ventiler. Flere motorbyggere bruker disse på topplokk for turbomotorer opp til ca 550 hk. på 4 sylindre. Fordelen med lange ventiler, i tillegg til at de tåler mye varme, er at de gir plass til lengre ventilfjærer. Selv med stivere ventilfjærer av standard lengde er det problemer med å få fjærene til å holde over tid. Derfor brukes lange ventiler og mekaniske løftere på denne typen motorer.

 

For sugemotorer med ekstreme kamprofiler, og for de aller sinteste turbomotorene, brukes mekaniske løftere av den typen uten shims oppå. Disse er helt flate oppå, og justeres med en lashcap under. Lashcap er en "hette" som tres ned på ventilskaftet, og den justerer ventilklaringen.

 

Problemet med disse løsningene er at de er kostbare, men nå har jeg funnet rimelige løftere og ventilemner. Om ikke så alt for lenge regner jeg med å finne billige alternativ til fjær og retainer også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, er dette løftere som eg kan bytte ut med de hydrauliske som er orginalt??

Er de så komplette at det bare er shims som mangler??

Korsen vet eg om eg har lange eller korte ventiler??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, er dette løftere som eg kan bytte ut med de hydrauliske som er orginalt??

Er de så komplette at det bare er shims som mangler??

Korsen vet eg om eg har lange eller korte ventiler??

Det er ikke bare å bytte,nei. Enten passer disse til eldre motorer med mekaniske løftere, eller så brukes de til trimmede motorer med custom tilpassede ventiler. VS Motor bruker ofte dette oppsettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan väre interessert i ett sett til 16v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan väre interessert i ett sett til 16v
Det går bra vettu :-) Send PM så ordner vi det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.