Tips til ny eksos S4 C4 som ikke bråker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, vil ha innspill om eksos,

 

Venter på pris på BN catback, og før catbak blir det 034 downpipe, 3" racecat og muligens en 3" magnaflowpotte som forgreiner ut i 2 stk 2.25" slik at det passer på BN catback som er 2 stk 60mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BN-pipes tilfredsstiller alle dine krav, men de leverer bare catback til C4.

Biltema's katalysatorer gjør jobben de, så jeg ser kanskje for meg følgende:

3" downpipe til Biltema 3" racecat til komplett BN-pipes. Da får du litt grovere eksoslyd på mellomregisteret, men ellers ikke langt fra orginalt.

Racecat'en er også effektiv, 100 cellers fra biltema tok min co ned fra 0.6-noe til 0.19.

 

De orginale, snirklete downpipene med kattene er jo et kunstverk å se på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3,5" ned og 3" resten, med en ordentlig kvalitets potte bakerst. Eg har samme på min, og den går så stille så skulle tro det var en org bil. Ikke mye bråk av den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster et catbak fra BN-pipes da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefales med en liten potte så langt frem som mulig på 3". Hvis du klarer å lure inn en liten lyddemper rett etter DP, så slipper du problemer med resonnans. Også en skikkelig lyddemper helt bak så er du i mål :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefales med en liten potte så langt frem som mulig på 3". Hvis du klarer å lure inn en liten lyddemper rett etter DP, så slipper du problemer med resonnans. Også en skikkelig lyddemper helt bak så er du i mål :)

 

 

Takker for input folkens, en lyddemper foran kattene sier du? Det blir vel trangt? skal vel være litt varm eksosen for at kattene skal fungere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster et catbak fra BN-pipes da?

 

Orginal dp er en skikkelig festbrems ja.

Ca 9000 mener jeg det kostet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syke priser på BN pipes da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 034 sitt komplettanlegg da, med katter, downpip. og ekstra midtdemper, på 1400 $ pluss frakt og moms ? Ja det rundt samme pris som BN, men det er med katter og downpipe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke skulle hatt rustfritt, så hadde jeg kjøpt rør på biltema, og en skikkelig lydemper et sted. Å bygd selv. Hadde ikke satt på igjen 2 stk kat'er. Kjøpt en racekat fra biltema. Lag ny downpipe. Så et flexirør, racekat og strake veien til potta bak. Husk å lag det langt nok hvis ikke får du lyd inni bilen. Lager du selv kommer du unna med det mye billigere, selv om du bruker en kveld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke skulle hatt rustfritt, så hadde jeg kjøpt rør på biltema, og en skikkelig lydemper et sted. Å bygd selv. Hadde ikke satt på igjen 2 stk kat'er. Kjøpt en racekat fra biltema. Lag ny downpipe. Så et flexirør, racekat og strake veien til potta bak. Husk å lag det langt nok hvis ikke får du lyd inni bilen. Lager du selv kommer du unna med det mye billigere, selv om du bruker en kveld.

 

Det var et bra tips det å lage det langt nok.:)

Det må ike være rustfritt nei,

 

Naboen har et custom pipes anlegg liggende som passer rett på, men det var veldig resonans på noen turtallsomeråder. Han hadde det på en s4 v8, Blir det noe mindre resonans på en femmer? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå så ikke jeg den delen med at du ville beholde kat'ene. Derfor jeg skrev om lyddemper fremme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en turbo som demper litt resonans i forhold til en v8. Hvis du bygger uten for hvasse bøyer osv så skal det gå bra. Viktigste er å ha en god lydemper, med god flow..da er mye gjort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syke priser på BN pipes da

 

Syns ikke forskjellen på 6 og 9 er så stor jeg da. :)

Men for min del er jeg lei av eksosanlegg med resonans, dårlig passform, som ruster og bråker for mye.

Bn-pipes er like bra som orginalt på alt det positive med et orginalanlegg, men flower i tillegg noe helt rått.

 

Jeg liker også custombygg, men da bytter du ut penger mot arbeidstimer. Så da spørs det hva du har minst av: penger eller fritid. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha billig å bra eksos ville jeg gått for simons sitt rustfrie annlegg, koster 5000.- fra cat og bak.

Har det på min og bråker ikke mye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns ikke forskjellen på 6 og 9 er så stor jeg da. :)

Men for min del er jeg lei av eksosanlegg med resonans, dårlig passform, som ruster og bråker for mye.

Bn-pipes er like bra som orginalt på alt det positive med et orginalanlegg, men flower i tillegg noe helt rått.

 

Jeg liker også custombygg, men da bytter du ut penger mot arbeidstimer. Så da spørs det hva du har minst av: penger eller fritid. :)

 

hehe, ja takk begge deler.

Må vel gå for det da skjønner jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvem har brukbare rør til å bygge downpipe da? holder det med meca rør i svart stål ? tenker da å bygge en 3" med kat som går ut i to, slik at jeg kan sette på en catback senere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvem har brukbare rør til å bygge downpipe da? holder det med meca rør i svart stål ? tenker da å bygge en 3" med kat som går ut i to, slik at jeg kan sette på en catback senere

 

Mekonomen har simons rustfrie rør du kan bruke, skal du ha resten rustfritt så bygger du alt rustfritt: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal lage deg en dp, med nye racecat, da hadde jeg også lagd resten og blitt ferdig med det. Skal du ha i svartstål, hadde jeg handla på Biltema. For all del, ikle kjøp simons eksospotter. Da blir det ikke et stille og fungerende anlegg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal lage deg en dp, med nye racecat, da hadde jeg også lagd resten og blitt ferdig med det. Skal du ha i svartstål, hadde jeg handla på Biltema. For all del, ikle kjøp simons eksospotter. Da blir det ikke et stille og fungerende anlegg

 

Jo sant det men da blir det tilbake til enkel 3" Du tenker enkel 3" racecat fra biltema og?

 

Hvilke potter anbefaler du da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, feks racekat fra Biltema. Et enkelt 3" anlegg er mer en bra nok. Kjøp magnaflow eller JT lydemper. Dem er bra, finnes også andre som er bra regner jeg med, men det må noen andre svare på. Simons og Biltema "lager" lyd synes jeg ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, feks racekat fra Biltema. Et enkelt 3" anlegg er mer en bra nok. Kjøp magnaflow eller JT lydemper. Dem er bra, finnes også andre som er bra regner jeg med, men det må noen andre svare på. Simons og Biltema "lager" lyd synes jeg ..

 

Finner litt magnaflow på ebay england og usa, men skulle hjerne hatt butikker i næromeråden en kunne plukke fra, det er fort gjort å finne ut at en skulle gjort annerledes, og da blir det så lang ventetid på deler.

 

Finner noen potter hos thorshov bilrekvisita, men de har jo ikke navn på pottene sine, så det er sikkert kinavarer uten serlig godt fungerende innmat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vacnklubben har vist rabatter på Meca også, ligger oversikt her ett sted:-) de har vel litt eksos kanskje?

 

Mvh Jon Inge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vacnklubben har vist rabatter på Meca også, ligger oversikt her ett sted:-) de har vel litt eksos kanskje?

 

Mvh Jon Inge

 

Kikket der, men får ikke søkt på universale deler, bare søke etter bilmerke....: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.bnpipes.de eller ring Trond Gundersen her på forumet. Etter min mening et godt anlegg som passer bilen bra. Diskre ikke mye støy... Trond har nr 91 83 69 60

 

Mvh

 

Carl E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.