Tips til ny eksos S4 C4 som ikke bråker

Anbefalte innlegg

http://www.bnpipes.de eller ring Trond Gundersen her på forumet. Etter min mening et godt anlegg som passer bilen bra. Diskre ikke mye støy... Trond har nr 91 83 69 60

 

Mvh

 

Carl E

 

Ok, takk, kan sende han en pm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en pm evt. til Dag Ivar Torgersen også.

Han har fått på ny eksos på sin S6 c4 nå i helga, å der ble lyden HELT RÅ ;)

Var en fryd å ligge bak ham med vinduet i min bil litt på gløtt gjennom ett par tuneller nå ikveld :tilber:: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en pm evt. til Dag Ivar Torgersen også.

Han har fått på ny eksos på sin S6 c4 nå i helga, å der ble lyden HELT RÅ ;)

Var en fryd å ligge bak ham med vinduet i min bil litt på gløtt gjennom ett par tuneller nå ikveld :tilber:: rock :

 

 

Ok Takker for input.

Skal starte med å sveise downpipe og kat, som passer et catbacksystem,, og naboen hadde et liggende fra custompipes, men det er kanskje for bråkete, Men det skal iallefall testes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Geir. Pumpa er mottatt, men av en eller annen grunn så funker spylerveskepumpa mi plutselig:p Men til On Topic: Skal du sveise en 3" DP, kunne du laget 2 stk? Regner med du laget DP med orginale flenser for orginal plassering av WG og turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne også tenkt meg dp og cat til catback hvis du er igang med å lage fler:-)

 

Mvh Jon Inge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert lage flere hvis dere er fornøyd med prototypen, Standard turbo wastegate plassering ja. Kan jo lage en jigg npr den første er færdig, må bli færdig først med å bygge om til manuell kasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Geir. Pumpa er mottatt, men av en eller annen grunn så funker spylerveskepumpa mi plutselig:p Men til On Topic: Skal du sveise en 3" DP, kunne du laget 2 stk? Regner med du laget DP med orginale flenser for orginal plassering av WG og turbo?

 

Ble en dårlig deal for deg det : flau : men du får få bedre deal på Dp da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert lage flere hvis dere er fornøyd med prototypen, Standard turbo wastegate plassering ja. Kan jo lage en jigg npr den første er færdig, må bli færdig først med å bygge om til manuell kasse.

 

Gi ett pip når du har laga den første da:-)

 

Mvh Jon Inge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal dere ha singel utløp da for egen bygging videre ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal dere ha singel utløp da for egen bygging videre ?

 

Tenkte noe som gikk med catback system, men kanskje eget bygg bak er mer aktuelt, skal du lage til ferdig catback eller eget singel bygg?

 

Mvh Jon Inge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte noe som gikk med catback system, men kanskje eget bygg bak er mer aktuelt, skal du lage til ferdig catback eller eget singel bygg?

 

Mvh Jon Inge

 

 

Ok, skal nok få til det, blir jo dyrere å flere flenser da, Hvis dere har noen flenser liggende eller vanlige downpipes liggende kan jeg bruke deler fra disse, både det som kommer inn på Dp fra wastegate og turbo flens og kat flens kan jeg bruke for å kutte kostnader.

 

Vurderer å anskaffe enda et sveiseapparat også, men aller helst skulle jeg hatt en gassflaske, blir durt med engangs flasker...

Men dette får jeg gruble litt på mens jeg mekker girkasse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er en stk 034 downpipe på vei som skal fungere som mal, for de jeg skal lage, Dyrt ble det og ikke er den i rustfritt heller. De jeg skal lage blir i rustfritt

 

Hvis prototypen blir godkjent av folket lager jeg en tråd på det og kan lage til flere som kansje vil ha...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått prøvd et custom auto craft anlegg, men det ble litt for mye for min smak, men det skal sies at bilen gikk bedre med dette anlegget.

CAC000044-45.jpg

 

Men hva om jeg setter inn en magnaflow potte foran dette anlegget? denne blir da 1x3" til 2x2.25" som skulle passe på auto craft anlegget.

Står i original downpipe og katter nå men planen er 3" dp og racecat,

 

Har backup plan med BN catbak i stedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sår på nippet til å handle eksos, noen sier simons bråker andre ikke, men jeg driver å hører på pris på BN catback...

 

Det som blir foran er 3" downpipe og racecat fra 034. så blir det potte som vistnok skulle være magnaflow, men det sto ikke noe på potta, den er 3" til 2 x 60mm utløp slik at det passer inn på BN catback

 

Men er fremdeles litt usikker på om det blir bra, vil ikke ha noe mere lyd enn originalt untatt når en drar på skikkelig,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket på ebay.de? , når jeg var på jakt hadde de alternative catback systemer der, som landet på rundt 5-6 tusen ferdig, men er vel verre å høre noen erfaringer fra andre her på de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket på ebay.de? , når jeg var på jakt hadde de alternative catback systemer der, som landet på rundt 5-6 tusen ferdig, men er vel verre å høre noen erfaringer fra andre her på de.

 

 

Har funnet et annet anlegg ja, men om det er det jeg er ut etter er jo høyst usikkert.... Er serdeles sær når det kommer til lyd jeg, så jeg haper at jeg finner det rette,

 

FOX_TECHNOLOGY.gif

 

FOX_KA_ABE_60mm.gif

 

FOX....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er en stk 034 downpipe på vei som skal fungere som mal, for de jeg skal lage, Dyrt ble det og ikke er den i rustfritt heller. De jeg skal lage blir i rustfritt

 

Hvis prototypen blir godkjent av folket lager jeg en tråd på det og kan lage til flere som kansje vil ha...

 

Kommet lenger i produksjon av downpipe? Er interessert i 1 stk som beholder alt på dei originale plasseringene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommet lenger i produksjon av downpipe? Er interessert i 1 stk som beholder alt på dei originale plasseringene.

 

 

Jeg har kommet litt lengre ja, jeg har fått tak i rustfritt, gass, tigapparat men nå ble det en del ekstra dager her på nordsjøen, og dama vil pusse opp litt, men jeg håper å få begynt om et par tre uker..... hvis det går bra for deg,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommet lenger i produksjon av downpipe? Er interessert i 1 stk som beholder alt på dei originale plasseringene.

 

Åssen tenker du deg det rundt kattene, 1 stk 3" racekat ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikler på cat back anlegget til BN pipes så må vel bli racekat med overgang til 2 løp. Noko slikt du har tenkt og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers lager Ferrita downpipe på bestiling. Og er ikkje dyrt heller. Da kan du få den med den flensen du vil ha.

Eg har selv ein sånn på min S2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikler på cat back anlegget til BN pipes så må vel bli racekat med overgang til 2 løp. Noko slikt du har tenkt og?

 

 

Ja det var det jeg tenkte, Tenker å bruke en egen 3" potte som deler opp i 2 stykk 2.5" utløp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers lager Ferrita downpipe på bestiling. Og er ikkje dyrt heller. Da kan du få den med den flensen du vil ha.

Eg har selv ein sånn på min S2.

 

Den fungere nok den:), Hva er ikke dyrt da : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers lager Ferrita downpipe på bestiling. Og er ikkje dyrt heller. Da kan du få den med den flensen du vil ha.

Eg har selv ein sånn på min S2.

 

sånn ca pris de skal ha då?

Når jeg sjekket for en del år siden skulle de ha 28K for ett komplett anlegg : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske jeg fikk en pris på 3500,- for 3" DP ifra Ferrita når jeg spurte for 2 år siden.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.