Tips til ny eksos S4 C4 som ikke bråker

Anbefalte innlegg

sånn ca pris de skal ha då?

Når jeg sjekket for en del år siden skulle de ha 28K for ett komplett anlegg : faint :

 

Det var ikke i rusfritt, det var sikkert utgaven i sølv : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ha ha rusfritt

 

Haha rusfritt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å bli litt klokere rundt eksos, og prøvd å finne ut litt om de forskjellige typer av dempere....

Og fant ut at det finnes tre typer hovedsaklig og der er

 

Restriktor demping, mest vanlig på originale anlegg og demper mest og flower minst.

2888.jpg

 

Så har du Absorberende dempere, Disse har ingen flow hindring. Disse kan du se igjennom og har huller i det indre røret, ug utefor hullet legger det dempermatreale som absorberer lyd.

absorb.jpg

 

Så har du den mest avanserte typen, Det er reflektor dempere og er gode på å ta vekk resonans, Prinsippet inni disse er å sende lydbølgene mot hverandre så de slår ut hverandre. Flow er bra i disse også.

corsa-cutout.jpg

 

 

Det er flere typer reflektor dempere, ov viser her bilde an flowmaster sin patenterte innmat, som brukes mye over dammen i v8`ere

reflektor.jpg

 

 

Planen min er å bruke en slik potte eller en annen type reflektorpotte. sammen med et simmons anlegg

 

 

Har ikke helt gått bort fra BN pipes catback enda, men må få svar fra fabrikken hvilken type teknologi, det er brukt, er det kun brukt av den absorberende teknikken tviler jeg på at jeg blir fornøyde med det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått svar fra BN pipes i tyskland. De bruker kun absorberende lyddemping i sine potter, iallefall til C4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått montert 3" downpipe, 3" racecat Flowmasterpotta som vist ovenfor, og et 3" simmons anlegg etter den igjenn...

 

Lyden ble dønn stille, akkurat som original. var usikker på om flowmasterpotta flowet dårlig å stjal effekt så den ble byttet ut med et 3" rør, og kjører litt med det nå. Uten flowmaster potta ble det litt mere resonans under 2200 omd. Skulle vel hatt en slik g-teck? for å vere sikker på om det ble effekttap...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke dumt ut :) Har du noe link til racecat potten du har kjøpt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble UTROLIG stille S4`n din Geir , vanskelig å skjønne av det faktisk er ett 3" simonsanlegg som står på :)

 

Ble meget bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble UTROLIG stille S4`n din Geir , vanskelig å skjønne av det faktisk er ett 3" simonsanlegg som står på :)

 

Ble meget bra :)

 

Jo takk, da skulle du hørt med flowmasterpotta på, Den skal på igjenn etter et jeg har gjort et par tester, for å finne ut om den potta stjeler for mye effekt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var denne potta jeg kjøpte av typen flowmaster, du ser hvordan flowmaster potta ser ut inni nederst i innlegg 54...

Og denne katalysatoren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært fint med film slik at det gikk for oss andre å vurdere lyden også! :D

 

Men flott tråd! Skal trolig endre eksosanlegget selv etter hvert siden mitt bråker alt for mye (101 db på 4500 rpm) +evig mye resonans.. noe som er slitsomt i lengda når man driver med mye langkjøring på motorvei :P

 

Men er det stort sett ebay folk handler dempere fra eller? dvs som ikke er simons...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er iallefall noe av det stilleste 3" anlegget jeg har hørt :) På grensen til det kjedelige for den som liker 5`er lyd ;)

 

Blir morsomt å høre om lyden endrer seg , når anlegget har stått på en stund :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er iallefall noe av det stilleste 3" anlegget jeg har hørt :) På grensen til det kjedelige for den som liker 5`er lyd ;)

 

Blir morsomt å høre om lyden endrer seg , når anlegget har stått på en stund :)

 

Jo, det kan bli litt mere lyd når dempermatrealet har fått litt slitarse....

 

Har også vurdert å sette flowmasterpotta der den fremste simmonslyddemperen står, det var egentlig litt lite plass midt under bilen, men har egentlig ikke lyst til å kutte i simmonsanlegget enda....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært fint med film slik at det gikk for oss andre å vurdere lyden også! :D

 

Men flott tråd! Skal trolig endre eksosanlegget selv etter hvert siden mitt bråker alt for mye (101 db på 4500 rpm) +evig mye resonans.. noe som er slitsomt i lengda når man driver med mye langkjøring på motorvei :P

 

Men er det stort sett ebay folk handler dempere fra eller? dvs som ikke er simons...

 

Jeg har handlet både på ebay, ekstremecar.no og summit racing usa....

 

Jeg kjører både langkjøring og litt med tillhenger, å da er det ikke mye resonans jeg tåler selv om jeg liker litt femmerlyd....

 

En løsning kan være å ha en bypass som åpnes ved skikkelig pådrag og slipper ut eksosen rundt en eller to dempere....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

En løsning kan være å ha en bypass som åpnes ved skikkelig pådrag og slipper ut eksosen rundt en eller to dempere....

 

Er det laget universale sånne løsninger? isåfall, hvor har du kommet over det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har handlet både på ebay, ekstremecar.no og summit racing usa....

 

Jeg kjører både langkjøring og litt med tillhenger, å da er det ikke mye resonans jeg tåler selv om jeg liker litt femmerlyd....

 

En løsning kan være å ha en bypass som åpnes ved skikkelig pådrag og slipper ut eksosen rundt en eller to dempere....

Ikke mye fake o.l. på ebay?

 

Det blir passe slitsomt i lengda ja.. når man kjører i oppoverbakke o.l. så er det jo evig med bråk...

 

har vurdert potter som de som finnes her: http://www.xforce.com.au/

Snakket med de som lager dem... de skal nok visstnok generelt gi ca 10db redusert lyd mellom åpen og lukket.. (9 db tilsvarer "opplevd" halvparten av lyden, 3db er halvparten av lyden)

 

du dan jo teste en slik en? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye fake o.l. på ebay?

 

Det blir passe slitsomt i lengda ja.. når man kjører i oppoverbakke o.l. så er det jo evig med bråk...

 

har vurdert potter som de som finnes her: http://www.xforce.com.au/

Snakket med de som lager dem... de skal nok visstnok generelt gi ca 10db redusert lyd mellom åpen og lukket.. (9 db tilsvarer "opplevd" halvparten av lyden, 3db er halvparten av lyden)

 

du dan jo teste en slik en? ;)

 

Tror ikke det er mye fake problemer men deu kan jo holde deg til kjente merker... Jeg fikk hjem en magnaflow lyddemper, i rustrfitt, for ca en tusenlapp ink frakt.... men den ble ikke brukt da jeg gikk for enkel 3" simons. For den var brergnet fra 3" til 2x 2.5" hvis jeg skulle ha et dobbelt 2.5" anlegg

 

Men bilen er mer en stille nok med flowmasterpotta, og stille nok uten også hvis det ikke blir for lang en tur, men akkurat det er veldig forskjellig fra person til person...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ordne med en lydsnutt, ja etter hvert,,,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det forresten noen av dere som har bra kilder for teori rundt eksos? Hadde vært greit å lest seg litt opp etter hvert... lurer på om jeg kommer til å droppe CAC eksosen og sveise nytt heleveien da fremtidige inngrep uansett kommer til å gjøre at jeg må modifisere eksosen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.