01 E girkasse Sportsquattro prosjekt

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Noen som veit om jeg må bytte til en annen girspak hvis jeg skal bruke 01e kasse inn i type 85 audi quattro.

Gjerne forslag til en short skifter hvis noen har noe erfaring med det

 

 

Mvh Henning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det trenger du ikke, men du må lage custom overføring i fra skøyten av overføringa under bilen, og fram til kassen. Du trenger ikke røre noe i bilen utenom å fjerne revesjsperra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er å bruke UrS4 giroverføring som utgangspunkt, da har du alt du trenger. 5 og 6 trinns overføring er samme ulla på s4/6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke gjøre om noe i skjøten under heller om du skal gå for originalt. Men du må fjerne reversperre. Og skjøte draget fra stang til skøt 5cm. Da er det bolt on

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke gjøre om noe i skjøten under heller om du skal gå for originalt. Men du må fjerne reversperre. Og skjøte draget fra stang til skøt 5cm. Da er det bolt on

 

Nei, skøyten kan være som den er, men staget fram til kassen må forlenges / modifiseres.

Øverste kule på Tverrstaget på 01e kassen må senkes så mye som mulig, men det gjør at sideveis vandring blir lengere og det blir hårfint at den går både i revesj og 5/6 giret siden dem er på motsatte side av hverandre.

 

Jeg senket øverste kule ca 2cm samt pusset av kula 2-3mm med vinkelsliperen i tillegg slojeg opp tunnellen 5mm i området over høyeste punkt på giroverføringa. Da ble det ca 1 cm klaring opp til tunnel. I tillegg er motor o gir senket ca 1cm før å ikke bli ytterlirere plaget med overføringa.

 

Akkurat i disse dager holder jeg på med ei giroverføring som jeg laget av noen lenkearmer fra volvo xc70 (hadde liggende) da har jeg flyttet frem dette tverrstaget ca 5cm i forhold til originalt s4, og da kommer høyeste punkt på overføringa fremfor tunnellen og dermed stikker frem i motorrom, og da er ikke høyden noe problem lengere :)

Vandringen på girspaken blir mindre mellom revesj og 5/6 gir blir så liten som ønsker den og man har kuler som er 100% tight og vil antakeligvis være det resten av bilens levetid. Om det funker i praksis vil tiden vise, men regner med det :)

 

Legger ut bilde i morgen før jeg hiver inn kassa så skjønner dere om jeg har ordlagt meg dårlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også senket kula med 1,5 cm. Revers er giret som er litt vondt til meg, men resten er bra. Normal vandring. Slo opp tunell jeg også, akkurat i kanten der. Også senket jeg motor maks i bakant, da jeg måtte lage labber til kassa selv. Senket det

Så mye som mulig med klaring for bunnpanne mot travers :) har stumme fester på motor/gir, så klaringer kan være akkurat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok så jeg slipper og gjøre om fester.tenkt og Lakkere bilen inv om ikke så lenge.

fint med bilde hvis du hadde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fester inni bilen til stanga? Trenger ikke gjøre om det nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble noe sent, men her er dem..

 

Hadde kassa i i dag og det er bra margin på toppkula,, må bøye staget noe, det som går bak da, det går i kassa ved revesj.

 

Siste bilde illustrerer veldig god hvor langt bak stanga må være. Kassa står her i fri, stanga kan gjerne være 1-2 cm lengere, går fint det, men ikke noe kortere! Tenker jeg forlenger den med 1,5 cm for slik at jeg får 3-4 cm inngrep på skøyten.

 

Litt småjustering i morgen så er den fin : vinke :

IMG_0630 (Small).jpg

IMG_0631 (Small).jpg

IMG_0633 (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut. Har ikke lyst til å lage et stag til? Kunne tenkt meg et som

Ble tightere i overføring enn det originale med senket kule ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med disse kulene er det så er det helt tight. Ingen slakk i kulene, eneste slakken som nå er er faktisk inni kassa.

En annen fordel med å flytte tverrstaget frem er at man får den justeringsstrekkfisken lett tilgjengelig i motorrom om det skulle være nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du på deg å lage et stag til meg også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du på deg å lage et stag til meg også?

 

Kunne laget en jigg, så produsert opp noen,, men problemet er at hos meg står ingenting på samme plass som hos dere andre så blir neppe å passe 100% uansett :)

 

Men dere har fått mye gratis bare ved å se hvor langt stanga bak bør være :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har originalt stag fra s6/s4. Eneste jeg har gjort er å senke kula.. Så om du hadde laget et sånt med kula på så hadde det vært gull. Håpløst å drive med tilpassing neddi der når alt er på plass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.