#1 Skrevet Januar 20, 2012 (endret) Veldig glad for at jeg ikke har vanskelig tilgang til pærene som jeg ser mange andre har med andre typer biler. Av med front/støtfanger etc. Uansett, jeg får ikke løsnet holderen til pæra. Jeg finner ikke ut av låsemekanismen?? Baklokket går greit av og jeg kan se holderen og pæra men klarer ikke løsne den. I følge rep.beskrivelsen er det noe som skal "trykkes inn". Mulig at plasten er blitt så hard og stiv at det ikke går? Hvorfor er det så stor prisforskjell på xenon lamper? Sikkert kvalitetsforskjell på noe av det, men det får være grenser! Det må være et skjæringspunkt prismessig hvor kvaliteten er den samme og fortjenestemarginen bare øker? (har sett 250 -1700kr). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2012 Prisforskjellen har jo med hvor man kjøper fra. Jeg skiftet xenonpærer på min '05 Saab 9-5 nå. Denne bilen skal ha Osram Xenarc D1S-pærer. Forhandler skulle ha 2500 kr for én pære, totalt kr 5000. Fra et firma på eBay i Tyskland betalte jeg drøyt 1000 kr for to Osram Xenarc D1S 4300K inkludert mva og frakt. Det syntes jeg er kurrant pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2012 Det er jo forsåvidt greit når du handler samme pære/produsent/type, da er det lett å konkludere bare på pris. Problemet er alle disse Kina(eller blir alle produsert i Kina?) pærene som ikke holder samme kvalitet mht lys/farge/levetid. Har samme problemet hjemme forsåvidt hvor lyspærene faktisk går ofte når vi har litt systematisk oppfølging, de holder ikke det antall timer som er oppgitt(hvis det i det hele tatt står på dem). Hvem orker å følge med på hver eneste pære i huset( jo kona når hun blir irritert:)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2012 Tok mot til meg og var litt mer brutal og holderen løsnet:) Skiftet en pære først og sammenlignet lyset fra de 2 pærene uten å se den helt store forskjellen. La de gamle pærene i bagasjen så jeg har de i reserve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...