1995 Polo; Lang vandring på girspak og vanskelig å finne 5. gir

Anbefalte innlegg

Kamerat som lurte på om jeg kunne finne ut noe om problemet med bilen hans.

Som sagt, lang vandring sideveis (slik jeg forstod det) på girspak. Så lang vandring at girspak stopper i stålet i karross. 5. giret er vanskelig å finne, nærmest umulig. Men er en heldig å finner 5. giret, fungerer dette fint. Problemet begynnte forsiktig og er blitt værre med tiden.

Er kun 5. giret som er problemet.

Høres i mine ører ut som det er overføringen som kødder.

Kjent sak?

Easy fix?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta høres veldig ut som giroverføringer. Hadde samme problem på min seat cordoba, da hadde "plast leddet" i giroverføringa gått opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta høres veldig ut som giroverføringer. Hadde samme problem på min seat cordoba, da hadde "plast leddet" i giroverføringa gått opp.

Under girstanga da, eller ved kassen?

Høres enkelt ut å bytte disse delene? Pleier jo ikke være så stress med sånne ledd......

EDIT; Noen som vet om det er stag eller wire overføring på denne Polo'n?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved girkassa. Det er stag på poloen. er antakelig samme motor og gir som i min seat cordoba.

Er veldig lett og bytte delene. bare åpne overføringen i andre enden plukk av, sett på ny, lukk igjen plastleddene, tut og kjør :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.