Hvor på gearkassen sitter ryggelysbryteren på 3bg 1.9 tdi 02mod

Anbefalte innlegg

Har mistet ryggelysene på passatn. tenkte å sette ei ledning mellom polene ved å trekke ut kontakten på girkassen for å stadfeste at det er brytere

Ser en kontakt på ca høyre side på girkassen på toppen. Legger merke til den om man ser en som kan være bryteren. rett ved katalysatoren. kan det være denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne byttet jeg for ikke så lenge siden. Høres ut som du har funnet den ihvertfall. Var egentlig en enkel sak å bytte, bare du har nok forlengere på skralla, og et ledd. Den værste jobben var å få løsnet stikket på bryteren. Legger til at jeg har 4motion, men tror det er temmelig likt.

Jeg tok vekk litt deler i motor-rom for å komme bedre til med armer. Toppen på luft-filter å litt sånn, du ser det best selv hva som er enkelt å fjerne og som gir deg bedre plass. Har du nok forlengere, så slipper du å lirke skralla ned til kassen, du får det til med skralla helt oppi toppen av motor-rommet

Husker ikke dim på verktøyet (koppen/pipa), men det kan jeg finne ut hvis du vil. Har den gamle bryteren enda. Den gamle bryteren min låste seg i "på" posisjon, så jeg kjørte med ryggelys på hele tiden. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne byttet jeg for ikke så lenge siden. Høres ut som du har funnet den ihvertfall. Var egentlig en enkel sak å bytte, bare du har nok forlengere på skralla, og et ledd. Den værste jobben var å få løsnet stikket på bryteren. Legger til at jeg har 4motion, men tror det er temmelig likt.

Jeg tok vekk litt deler i motor-rom for å komme bedre til med armer. Toppen på luft-filter å litt sånn, du ser det best selv hva som er enkelt å fjerne og som gir deg bedre plass. Har du nok forlengere, så slipper du å lirke skralla ned til kassen, du får det til med skralla helt oppi toppen av motor-rommet

Husker ikke dim på verktøyet (koppen/pipa), men det kan jeg finne ut hvis du vil. Har den gamle bryteren enda. Den gamle bryteren min låste seg i "på" posisjon, så jeg kjørte med ryggelys på hele tiden. :P

Jeg skal få rart et bilde der jeg mener bryteren sitter på min bil imorgentidlig. Kjekt om di tar en titt her inne imorgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryteren sitter ihvertfall på passasjersiden, høyt oppe på kassen. Ligger noenlunde vannrett om jeg ikke husker feil. Er skrudd inn i et lite hus på siden av kassen. Se bilder.

EDIT; Utifra det du har skrevet, høres det ut som du har en 6tr. man kasse. Stemmer dette?

bryter.jpg

kasse.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryteren sitter ihvertfall på passasjersiden, høyt oppe på kassen. Ligger noenlunde vannrett om jeg ikke husker feil. Er skrudd inn i et lite hus på siden av kassen. Se bilder.

EDIT; Utifra det du har skrevet, høres det ut som du har en 6tr. man kasse. Stemmer dette?

du et på rett spor der ja. 6 trinn kasse. Etter å ha sett på bildet ditt så var det denne jeg også trodde det var. Da skal jeg ut å teste om det er den som er defekt. tusen takk for hjelpen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.