Audi 80 1,9TDI fusker.... Knekte ventilfjærer... hvordan løsne bolt? bilde i tråd

Anbefalte innlegg

Etter fylling av diesel i går var bilen helt normal. kom hjem, satte fra meg bilen ett par timer før jeg skulle ut og kjøre, når jeg da tok den igjen var den helt idiot og kjøre. fusker, moter og oppfører seg omtrent som om den er diesel tom. Kjørte da en tur på ett par mil, var innom esso og fikk kvæla på noe westfrost siden jeg regnet med den hadde frosset pga lite diesel i går. Reiste de 2 mila hjem igjen, bilen var like ens... Skulle i dag på vålerbanen, og skulle kjøre fra fenstad til nebbenes for og sitte på derfra, før bilen blir varm er det samme tullet. tar nesten ikke gass på lavt turtall, moter og er i grunn lite trivelig og kjøre.. Men like før jeg kom fram til nebbenes var den "som vanlig". hadde da håpet problemet var vekk, men nå på vei hjem var det samme reisa en tur til.

I dag på vei hjem fra jobb begynte det i tillegg og blåse kaldt i varmeapparatet. Gruer for att detta kan bli dyrt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå gir jeg snart opp 80'n.. Nå er dieselfilter byttet, alt av slanger og slangeklemmer inn på filteret, slanger og klemmer fra røra og opp til tank armaturen, den fusker fortsatt noe veldig når den er kald, og er tungstarte som kald, må kinne og kinne for og få liv i den og ha bunn gass. Når bilen står og går ser man i de klare slangene fra filter inn til dieselpumpa att den drar MASSE luft. Er ca 50/50 luft/diesel når den står og går. Med en gang man stopper bilen begynner den slippe tilbake diesel

Hvis jeg setter en kanne diesel i motor rommet på den og kobler på en slange derfra og inn på dieselfilteret går den som den skal. ikke ett fuskeslag, og er mye lettere og starte. Den slipper heller ikke tilbake diesel som den gjør med og dra diesel fra tanken.

Er det noen kloke hoder her som har noen tips til hva som kan feile 80'n min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungere den normalt når bilen er blitt varm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, nå går den ikke på alle sylindre lenger heller, og har nok turbo ras... er olje i ic, og slanger til turbo....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke unormalt med noe olje i slanger på tdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det mer enn noe... det RENNER olje ut av slangene og det har spruta ned hele toppdekslet på høyre side av motor. i tillegg høres det ut som om den går på 2-3 sylindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt ut ei dyse fra den i dag, og den er mindre pen. helt sort og ser ikke dysehulla i det hele tatt. Er dette ett tegn på gåen dieselpumpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her skjedde det ytterligere ting på søndag. Går IKKE mye pent lenger..

Har plukka toppdekslet av den og bakre ventilen kan jeg trykke ned 3-4mm uten motstand... Så i morra er det bare og begynne demontere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ventilfjærer til denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bolt 80.JPG

Denne bolten vet jeg ikke helt hvordan jeg skal klare løsne, så om det er noen kloke hoder her som har noen tips hadde jeg vært evig takknemlig. Slik jeg ser det må denne ut for og få av reimhjulet til dynamoreima slik att jeg får byttet register reima.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du må av med senterbolten for å ta bort reimhjulet !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det nå, nå strir jeg med og få av dymamo reima hehe. skal være noen utfordringer....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.