#1 Skrevet Januar 21, 2012 Hei! Var ute å kjørte audien litt, og så fikk jeg denne meldingen opp: Det piper tre ganger også går den bort, etter 3-4 min kommer det opp på nytt igjen? Noen som vet hva som er galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2012 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=44441&highlight=abs+sentral Prøv å ta ut feilkoder. Om du ikke får kontakt med abs enheten, så er det mest sansynlig brudd inne i den elektriske delen. Jeg hadde denne feilen og sendte den til http://www.modulemaster.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2012 Lite bremsevæske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2012 hadde de vert abs modulen så lyser abs lyse og samtidig som bremseveske mangel lyse kommer, lyset betyr "feil på bremsesystemet" etter boka på b5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2012 Du må også sjekke nivå på servoolja. Det er vel hydraulisk bremsekraftforsterker på denne, dermed er lite olje også en bremsefeil. Kan også være nivåmåleren der som er kranglete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2012 Enten en sensor eller ABS-hjernen som har begynt å tulle litt, mest sannsynlig det siste. Kjent problem på b5ene. Har skrevet en god del på min tråd da jeg hadde samme problem før (nå har jeg konstant feilmelding) hvis du vil lese litt. Blitt skrevet mye om det i de siste sidene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2012 Har du slitasjevarsel på klossene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 21, 2012 Har du slitasjevarsel på klossene? Det varselet er vel gult og parentesene rundt er stiplet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 21, 2012 Ikke på B5 vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 21, 2012 Ikke på B5 vel? Joda, på min facelift b5 var det gult 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 21, 2012 Joda, på min facelift b5 var det gult Min 95 S6 hadde det også, så kan ikke se hvorfor ikke en b5 skulle ha det samme opplegget. På C4 var det vanlig at føleren i lokket på servoolja ble slarkete, og da kom den røde feilen bare man vinglet litt med rattet pga skvulping i tanken. Jeg mener også at hvis det har noe med ABS å gjøre så skal den lampa også lyse. Det vil også mest sannsynlig lagre feil som man kan lese, samt at ABS vil koble helt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 21, 2012 Er det noe med ABS'n, så lyser ABS-lampa ved speedometeret. Den rundingen med ! inni har med bremsene å gjøre. Trolig bremsevæske, siden den kommer og går. Du har ikke byttet klosser og bremsevæske for en stund siden? Uansett, prøv å fyll på litt bremsevæske for å se hva som skjer. Husk at det er dot4 (eventuelt sjekk lappen/lokket på bremsevæskebeholderen). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 21, 2012 er ikke sensor på servoolje på b5 facelift, kjørte min tom flerre ganger da jeg hadde lekk tannstang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 21, 2012 hadde samme feil på min b5 og fylte jeg bremsevæske og feilen var borte :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 21, 2012 Vel, feilen er vel ikke borte. Du mister jo normalt sett ikke bremsevæske.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 23, 2012 Takk for gode svar! Fant ut at det bare var å fylle på bremseveske! haha Glad det ikke var abs hjernen gitt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 23, 2012 Det var jo relativt gode nyheter. Men som nevnt over så skal det jo ikke være nødvendig med mindre du nettopp har gjort arbeid på bremsesystemet og hatt på for lite i forhold til klosseslitasje. Hvis ikke anbefaler jeg en tur rundt bilen for å se etter lekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 23, 2012 Jo burde vell kanskje sjekke for lekkasje! Skal skifte dempere idag, så kan få noen til å se på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 23, 2012 Jo burde vell kanskje sjekke for lekkasje! Skal skifte dempere idag, så kan få noen til å se på det. Bo: Har akkurat samme på min, kommer da bare over humper... Skal vi ta en diagnose sjekk i helgen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 23, 2012 Yes det kan vi gjøre! Ska åsså få skifta senkesette imorra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 23, 2012 Yes det kan vi gjøre! Ska åsså få skifta senkesette imorra Trur det trengs, den er jo en forbanna jyngehest på veien Bytte forstillinga på min i helge, blei herlig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...