Anbefalte innlegg

Selger en meget lite brukt Turbonetics T-66 turbo. Gått ca 50 mil.

A\R .70 kompressorhus med 4" inn og 2,5" ut. T4 eksoshus med 0.96A\R og 3" V-band.

Gull deksel= big shaft.

Kun oljekjølt medfølger påmontert restriktor.

Usikker på om det er glidelager eller kulelager.

Bremset 455 hk og 580nm på hjul på Bmw 2,5L. Turbo kapabel til 750hk ved rett oppsett.

 

Selges grunnet overgang til mindre turbo.

5000,-

T-66.jpg

T-66nr1.jpg

T-66nr2.jpg

T-66nr3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det e kulelager så e nok han Anders Sandvoll veldig intressert.. Sku passe greit på en 5'er den der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å snurre på den det så merker en fort det. Kulelager snurrer ekstremt lett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka opp litt, og virker som om alle T serie turboene til netics har kulelager.

 

Åpen for bud under prisantydning Stian? Hva sier du til ett bud på 4000kr f.eks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor befinner den seg i landet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka opp litt, og virker som om alle T serie turboene til netics har kulelager.

 

Åpen for bud under prisantydning Stian? Hva sier du til ett bud på 4000kr f.eks?

Må gjerne gi bud under prisantydning, men foreløpig blir den ikke solgt under prisantydning..

 

Hvor befinner den seg i landet?

 

Indre Troms, Bardufoss. Men posten går faktisk hit opp også.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, så posten får dit ja.. Et du ca når den begynte å skyve på med trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, så posten får dit ja.. Et du ca når den begynte å skyve på med trykk?

 

Kan sjekke mine bremsepapirer. Men det er jo veldig avhengig av motortype og oppsett.

Min gamle BMW 6 cyl 12v motor produserer lite eksos og 0.96 ar blir litt for tungt å fylle for mitt oppsett... Pluss at min motor er bygget for mindre hester og jeg ønsker litt mere kjørbarhet...

 

Men google turbonetics t-66 så ser du hva denne er kapabel til!

Ser bla i salgstråden til Fredrik at det ble bremset bra effekt med denne turboen:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=182443&highlight=turbonetics+t66

 

Her er den brukt på en Opel motor:

 

http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=8725

 

 

Men igjen, er veldig avhengig av hvilken motortype\oppsett mann har...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en t61 nå, med ar.96 på eksos. Min kommer på 3800. Dette på en 2,2 20vt. Bare vært interessant å vite om det hadde vært noe for meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut om det er kulelagret? Er int jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en såkalt lille t66 det vil si t66 i 60-1 hus tar mindre plass og yter omtrent det samme som den store.du ser om det er kulelager ved å ta ut innløpsfiltret da skal det være et tydelig hull som går helt inn til akselen i midten av innløpet som ikke er der på glidere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil denne være på en 550hk oppsett? Vil den være omtrent lik som min t61?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørs hva som er i andre siden det(eksos) men t66 er noe tråere en 61 uansett men ikke så veldig

 

for 550 hk er jo både 61 og 66 for store egentlig i hvert fall på en audi i dagens målestokk i hvert fall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en såkalt lille t66 det vil si t66 i 60-1 hus tar mindre plass og yter omtrent det samme som den store.du ser om det er kulelager ved å ta ut innløpsfiltret da skal det være et tydelig hull som går helt inn til akselen i midten av innløpet som ikke er der på glidere

 

 

Har tatt av innløpsfilteret, tydelig hull i god dimensjon. Men ser ikke akslingen, ser ut som oljekanalen "svinger fremover".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt her.

Kan legge ved en lite brukt 38mm Goodspeed Wastegate og t4 pakning.

 

Kan evt ta 2 stk Gateslicks(helst Toyo r888) i 205-215\40-17 som delbetaling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.