dører som ikke vill åpnes når det er minus grader ute på audi a6 4b 2004

Anbefalte innlegg

Hei

har problemer med att dørene ikke vill åpnes og lukkes når det er - grader ute

er det noen som har noen tips

lurer og på hvordan jeg tar av dør trekket ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E da låsen du ikkje får åpna/lukka? E da vakum styrte låser på denne? Hadde ein 90 quattro med sentrallås der da kom vatn i vakumklokkene som fraus når det blei kaldt. Er ein pakning opp på kvar klokke, hvis denne er av eller defekt kan det komme vatn inn og skape problemer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dørene ikke vill åpnes og lukkes

Er det lås som ikke går opp?

Er det håndtak som ikke responderer, inne eller ute?

Er det innmat som henger seg opp inni etter bruk av håndtak?

Er det listene som iser fast?

Hvordan vet du at de ikke vil lukkes, dersom du ikke får dem opp?

Hvis du får dem opp, hva skjer ved lukking, er det at låsekasse ikke holder igjen døra i lukket stilling, evt at låsekassa er i stengt modus så du ikke får døra mer igjen enn 3 cm glippe?

Litt mer forklaring gjør det lettere å komme med tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er generelt dårlige låsekasser på 4B. Liker ikke kulde . Ikke vakum styrt De er også plomberte å ikke akkurat bare bare å smøre opp. Kjøp nye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lås som ikke går opp?

Er det håndtak som ikke responderer, inne eller ute?

Er det innmat som henger seg opp inni etter bruk av håndtak?

Er det listene som iser fast?

Hvordan vet du at de ikke vil lukkes, dersom du ikke får dem opp?

Hvis du får dem opp, hva skjer ved lukking, er det at låsekasse ikke holder igjen døra i lukket stilling, evt at låsekassa er i stengt modus så du ikke får døra mer igjen enn 3 cm glippe?

Litt mer forklaring gjør det lettere å komme med tips.

varrierer litt noen ganger er de dør håndtak som ikke responderer ute og inn, noen ganger går døren opp men ikke i lås igjen. dør håndtakene går inn igjen , men det er mest problemer på fører dør

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem på min, passasjerdøra ville ikke opp. Håndtaket og låsepinnen beveger seg men det er som om det sitter en strikk på.

Kjørt et par ganger i et P-hus, samt fylt på med en frostfjerner fra Shell - nå funker det i hvert fall, og det er kaldere nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klassisk dett på bla 4b. Samme på min og. Går stort sett alltid fint og åpne, men så henger det seg og dør vil ikke lukkes/holde seg igjen.

Det er skitt og fukt som fryser i låsekassa, dette gjør at det henger seg opp i åpen stilling. Beste er og bytte kassa, men en runde med brakeclean eller lign og trykkluft renser godt opp. Bare husk og få inn noe smøring etterpå :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg hadde samme problemene helte jeg en bøtte med varmt vann over håndtaket og det var nok til at jeg fikk åpnet døra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.