Kan Webasto parkeringsvarmer gå selv om motoren er startet? Til motor er driftsvarm

Anbefalte innlegg

1,9TDI AVF 2002mod

Har montert webasto i min passat. dette er en parkeringsvarmer med sirk pumpe.

Det jeg lurer på da er om for eks: Starter webastoen med timer på 45 min. starter bilen etter 30 min og skal kjøre. Må jeg da slå av webastoen? Eller kan den løpe ut tiden/ eller til den blir driftsvarm ca 90 grader?

: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så går webastoen uansett når du kjører. Dette er for å kjappere få varme i kupeen ved kjøring i kaldt vær.

Mener det er sånn at webastoen starter uansett så lenge det er under 4 grader ute.

Dette kan være et problem ved veldig korte kjøreturer, siden webastoen helst skal gå en stund før den blir stoppet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så går webastoen uansett når du kjører. Dette er for å kjappere få varme i kupeen ved kjøring i kaldt vær.

Mener det er sånn at webastoen starter uansett så lenge det er under 4 grader ute.

Dette kan være et problem ved veldig korte kjøreturer, siden webastoen helst skal gå en stund før den blir stoppet.

webastoen er ettermontert og er ikke tilkoblet sammen med bilen via can-bus osv.

så den gjør som jeg gir beskjed om på en måte..

Derfor jeg lurer på om jeg kan ha den igang når jeg kjører

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åjå sånn sett, kanskje jeg som leste litt dårlig over her :P

Kan jo tenkes at det burde gå greit, med tanke på at den gjør det originalt, men ville ikke stolt på meg, er ikke sikker ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om den er ettermonter har du vel uansett koblet den sammen med kjølevesketemp så da skal den jo selv føle når vannet er varmt nok den ?? de ettermonterte jeg har satt på går nå som en som er fabrikk montert i allefall:-) ! eneste man egentlig ikke får er jo feilageravlesningen. ellers så skal det jo være like godt !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på webasto i min golf 4 med ARL motor. Finnes det et kit som kommuniserer med bil? Få vifte til å gå f.eks?

Eller er termo top c det beste alternativet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes enten modeltilpasset webasto eller universal. Den universale har kun ei ledning inn på viftestyringa, som gjør at den starter når du trykker på fjernkontollen. Da går vifta på det stille den sto på sist du kjørte bilen.

Er ingen problem å kjøre med webastoen igang. den kobler ut når bilen er 70c og skrur seg av når tiden har gått ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.