#1 Skrevet Januar 22, 2012 hei har en rakle lyd i min audi a4 1.9 tdi quattro.har skifta vibrasjonsdemper og generatorfrihjul men det hjalp ikke.hører det når den står på tomgang å veldig godt når man skal stoppe motoren.har noen peiling på hva dette kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2012 Kan være svinghjulet, bytta nettop min. Hørte raklinga mest når bilen gikk på tomgang, den kom og gikk litt hos meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2012 oki er det dyre greier eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2012 Hvis du kjøper det her i norge så blir det dyrt ja, rundt 6-7 høvdinger. Men det er jo ikke sikkert at det er det da, en "ekspert" burde jo få høre på det først. Hørt at frihjulet på dynamoen også kan lage rakle lyder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 23, 2012 Tipper det er AC kompressoren din, den lager en ganske irriterende kakkle lyd når lageret er dårlig. Jeg hadde det på min, og har hørt samme lyd på 2-3 stk til Lyden høres ut som det ligger noe løst i motoren, ta et skrujern eller noe uten gummi på eller en jernstang. Legg den mot AC kompressoren fra undersiden av motor og til øre når bilen står å går, du vil da høre resonansen fra lageret bedre. Men pass på at ikke håret går i reimene.... Koster noen tusenlapper å kjøpe ny.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2012 Det rakler noe på min og, lyden forsvinner når jeg tramper i koblinga. Fikk pris på bare delene (clutch og svinghjul) her på Berg og Co og det kom seg på ca 15500,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2012 har fått time i morra så da får vi se hva det er vis det er ac pumpa vet noen hvor man får kjøpt en sånn til en normal pris mekonomen skulle ha 14500kr så jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2012 Jeg har ac pumpe om det skulle være den, bare å sende meg en pm ved interesse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2012 oki det er bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2012 hei e den ac pumpa ny eller brukt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2012 Clutch disk, trykkplate, utløserlager og svinghjul fra seekpart24.com til A4 b5 1.8 tq koster ca 5500 NOK ink. frakt, eks. toll. Ny AC kompressor kommer på 2300 ink. frakt og depositum (ca 500 NOK) eks. toll derfra. Er store penger å spare i utlandet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2012 oki takker for tipsene.håper det e det da så det ikke er noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 24, 2012 hei e den ac pumpa ny eller brukt? Den er brukt :-) Ribba en A4 eg kjøpte som delebil forrige uke, å den hadde. + jeg har også en liggende fra min forrige A4 som jeg aldri monterte igjen etter motorbytte pga jeg hadde subba hull i slangene. Så jeg har 2 brukte pumper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 24, 2012 har de gått mye eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 24, 2012 Litt usikkert om di har vært bytta før eller stått på hele veien. Men den bilen jeg ribba er gått 216 000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 24, 2012 (endret) det var ac pumpa som ga den lyden.noen som vet om man får skifta hjulet på pumpa eller om man må bytte hele pumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...