Jetta 1991 drar mot venstre ved pådrag

Anbefalte innlegg

Heisann.

Min nyinnkjøpte Jetta har fått for seg det at det er greit å dra mot venstre når man gir gass. Holder man i rattet er ikke dette noe problem. Men så fort man holder løst på rattet og har litt pådrag så drar den mot venstre.

Er det noen som vet hva grunnen til dette kan være? Skal nevnes at rattet ikke er rett opp og ned når hjula står rett fram. Men tror ikke det skal ha noe med saken å gjøre.

Takk til de som tar seg tid til å svare på spørsmålet mitt :)

- Simen Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slutter den å dra til siden når du slipper gassen? Sjekk foringene på bærearmene, er nok synderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar ikke til motsatt side når du bremser? Er nok den bakre foringen på bærebruene, som Petter nevner. Hvis det ikke er det, burde du sjekke om traversen din ikke er rustet i fillebiter - det ser du jo i samme slengen uansett:p

Kan jo også tenkes at bilen har godt av en forstillingskontroll ettersom rattet står skjevt - ikke sikkert dette er gjort etter senking heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo papirer på firehjulskontroll og at senken er i orden. Vet ikke om den drar til motsatt side når jeg bremser. Men da skal jeg få sjekket det :) Takk gutter !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

drit i at du HAR papirene :) hva er det som STÅR i papirene til firhjulskontrollen? :)

men, foringer, som nevnt kan være en stor synder her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikkje å være verre enn feil hjulstilling, er ikkje alltid de klarer å gjøre dette rett.. (av egen erfaring)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.