Hva er best å bruke til låsemekanismer mtp smøring/frost

Anbefalte innlegg

Har nå demontert førerdøra på Allroaden, har vært MYE plaget i frosten med heng på systemet..

Skal nå få vasket/rengjort og blåst alle bevegelige deler, og smøre opp på ny.

Hva er best å bruke til vask? Avfetting?

Litt forskjellige tips å få ang smøring;

WD40

Lithiumfett

Kopperfett

Blanding av motorolje og frostvæske (??)

Vil jo ha en mest mulig langvarig fix her, siden det er en hel del demontering.

Wire-en fra innvendige håndtaket bytter jeg ut med en ny, for den kjennes litt sløv ut.

Takk for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pleid å bruke hvitt smørefett med ptfe på spray på slike ting.

Har holdt med en gang da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Bjørn-Tore, men må ha produkter som er tilgjengelig NÅ, trenger bilen i bruk så fort som mulig.

Har nå vært ute og høstet litt råd.

Kan jo nevne det jeg har fått høre:

Låsekasse kan helt fint smøres innvendig (uten å måtte åpne) -gjennom små hull her og der. Bare å spraye inn, og riste litt, så repetere -Teflonspray best her

Grease anbefales ikke, da det blir treigt i kulden, og varigheten er ikke så bra

White Grease (sprayfett med tykk konsistens) anbefales ikke, da det blir mer flytende med tiden, og renner av

Lithiumfett får jeg litt variérte tilbakemeldinger på.

Wire-en fra innvendig dørhåndtak måtte bestilles, så denne må jeg prøve å få has på

Ble anbefalt å la denne ligge å trekke i et bad av motorolje -noen som har gjort noe slikt?

Er jo litt åpning mellom wire og strømpe, så jeg har hengt denne opp og sprayet i håp om at det trekker inn i mellom.

Endte opp med Brake Clean fra Comma for rengjøring, og et teflon-produkt til oppsmøring. Husker ikke i farta hva det heter.

Har også Lithiumfett og et PTFE-produkt fra Biltema, samt diverse låsolje stående.

Må si jeg er litt skeptisk til å spraye teflonspray inn i låsekassen, men han både mekaniker på Møller, samt han i disken på bilxtra anbefalte dette. Noen som har gjort det før? De mikrobryterene som er inni der er vel lukket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei jeg sauset inn alt i crc 5-56 for noen år siden å fortsatt ok,døren låser seg enda selv i minus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble til at alt, inkludert låsekasse ble vasket med brake clean og blåst rent med trykkluft.

Satte så inn med den teflonsprayen.

Så får vi se i morgen hvordan det går..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.