Bytte bremseklosser på RS6

Anbefalte innlegg

Må bytte bremseklosser på bilen, er det noe forskjell på disse bremsene kontra "vanlige" bremser. Tenkte høre om det er noe jeg må passe på før jeg setter igang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke gjort dette selv enda, men skal være "rett frem" jobb. Slå ut låsepinner og så bare trekke ut klossene bakover.

Se http://www.yellowdogracing.com/Audibrakes.htm

Legg merke til at de originale klossene fra Pagid har noe kobberpinner som begynner å slite på skivene lenge før det er tomt for belegg. Kan være en idé å vurdere andre merker...

http://forum.rs246.com/viewtopic.php?f=2&t=94136&hilit=pagids

Lykke til! =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok disse klossene som står på nå. er ca 6mm belegg igjen, men slitasjevarsleren er slått ut og kobbertrådene er begynnt skrape på skivene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok disse klossene som står på nå. er ca 6mm belegg igjen, men slitasjevarsleren er slått ut og kobbertrådene er begynnt skrape på skivene...

Det påstås at det blir fort dype spor i skivene slik at de må byttes. Prisen på de originale RS6+ skivene er litt ekstrem, så det lønner seg å få byttet ASAP :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte imorgen. Men ble veldig overrasket over prisen, 795.- for alle klossene framme. Hadde regnet med hvertfall 2000.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var mistenkelig billig. Er det Pagid fra Møller?

Har komplett sett med Hawk Ceramic på tur fra USA, til 2500,- ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke møller, gidder ikke høre med de ang pris engang. Spurte etter pris på rs6 skiver også siden det ligger kvitt på 3500kr stk fra møller i bilen. 500.- stk!! Merkelig, men helt greit for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du legge ut/sende link til meg på de du har bestillt? Mulig jeg går for noe slikt også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.