Knekt gasspedal på passat 3c.....

Anbefalte innlegg

jess, klarte faktisk å knekke gasspedalen på vei hjem i sta, fikk kjørt kanskje 500 meter, stoppa og skulle kjøre ut i krysset så knakk den der den er festet til gulvet. Fikk kjørt hjem ved å gi gass med tåa.. ikke veldig behagelig :P

Noen som har vært borti noe sånt? kan ikke huske å ha hørt det har skjedd med noen andre :P

Spørsmålet er, må jeg ha den på verksted? eller kan den byttes selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er vel elektronisk? Da er det bare å skru ut og inn igjen. Hvordan man gjør det på 3C vet jeg ikke, men har byttet en del på Volvo C30 og V50, og det er to bolter og et kontaktstykke. Sikkert noen med ETKA som kan sjekke ut hvor mye jobb det er.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å skru inn og ut går ikke. Du trenger spesialverktøy.

Har du det er det byttet på 3 minutter.

MEN siden den gamle er allerede ødelagt trenger du ikke spesialverktøy. For å montere den nye trenger du ikke spesialverktøy heller. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ruslet en tur i ETKA og fant bilde.

gass.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det automat?

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det automat?

Fabian

Samme om det er Automat eller ikke på Touran og Passat 3C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope, pedalene fra toran er lengre enn på passaten. jeg fikk erfare dette når jeg bygde om til R-line

mulig jeg fortsatt han min gamle liggende. som du evt kan få visst du betaler for frakten.

nb_ trenger heller ikke spesialverktøy for dette, går fint med en tynn flat trekker eller stor binders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope, pedalene fra toran er lengre enn på passaten. jeg fikk erfare dette når jeg bygde om til R-line

Ikke samme pedalen, men samme måten å feste de. Og om automat eller manuell så er det samme pedalen som brukes. Som du sier, forskjellen ligger i bilmodellen.

Liten missforståelse her tror jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke samme pedalen, men samme måten å feste de. Og om automat eller manuell så er det samme pedalen som brukes. Som du sier, forskjellen ligger i bilmodellen.

Liten missforståelse her tror jeg :)

hehe, right my friend :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, right my friend :)

Kanskje du klarer å forklare det med spesialverktøyen man trenger. Mitt norsk holder ikke til det :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.