#1 Skrevet Januar 25, 2012 (endret) Hei. Bilen starter å går i 3-5 min så stopper den, som om den skulle ha gått på strøm å bare dratt ut kontakten.. Ingen summing fra pumper eller rele i motoromet. INGEN feil koder, starteren går men ingen gnist. Ingen feil i lcd display = alt er normalt bare at den ikke starter... * bil = audi a6 2000 avant manuell Venter man 3-5 min å vrir om tenningen så starter går, så hører jeg en masse tikking fra ett rele eller flere over clutch pedal regionen, bilen tenne litt/feil skyter en gang men ikke mere.. Venter man 10-15 min så starter bilen som den skal men stopper etter 3-5 min igjen???? HVA FAN kan dette være?? spenningsværn rele for ECU?? Trodde først det var tempen i kjøle vannet som fikk den til å stoppe ( ala motorværn ) men den stopper på forskjellig temp. HELP HELP HELP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2012 Kortsluttning i batteri kanskje? : s 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2012 Hmmmm Det er spiller nytt, men ja skal ikke se bortifra det kan være det... Synes hele greia er merkelig. Uansett Falken henta bilen nå så får vi se hva de på wv-audi senteret sier etterhvert.. De mener det er overspenningsværn releet til ECU (dårlig kontakt eller brudd i rele ) ettersom det tikker noe vanvittig over clutch pedal området hver gang jeg "nesten" får start på den... Men når som sagt jeg prøver å starte den like etter den har stoppet så er det ingen livs tegn, ikke ett lite "poff" ettertenning. Merkelig at det skal være så tids besvist.. Altså etter jeg har ventet litt så starter den lett som bare det. Er det en slags nullstillings mekanisme på den tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2012 Hallgiver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2012 Hallgiver Fortell mer takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2012 Har ingen erfaring med 2.7, men har akkurat samme symptomer på 2 andre biler. Der bilene stoppet etter få min, og måtte stå noen min før de startet igjen. På begge var det hallgiver. På diagnose får man feilkode på hallgiver uansett, da den ikke registrerer signal når motoren ikke går. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2012 Har ingen erfaring med 2.7, men har akkurat samme symptomer på 2 andre biler. Der bilene stoppet etter få min, og måtte stå noen min før de startet igjen.På begge var det hallgiver. På diagnose får man feilkode på hallgiver uansett, da den ikke registrerer signal når motoren ikke går. Jan Brede Pris for dette da?? Ser på denne tråden http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=158856 at det er enten hallgiver eller cam positioner sensor som er årsaken. Så lenge motoren er varm så stopper den, den starter igjen når den er avkjølt.. Noen tanker om dette??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2012 En hallgiver koster ikke all verden.. en tusenlapp kanskje ? I mitt hode er hallgiver og kamposisjonsføler det samme, men jeg kjenner ikke til 2.7... mulig det er noen flere følere der enn på gamle gode 5`ere Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2012 (endret) En hallgiver koster ikke all verden.. en tusenlapp kanskje ? I mitt hode er hallgiver og kamposisjonsføler det samme, men jeg kjenner ikke til 2.7... mulig det er noen flere følere der enn på gamle gode 5`ere Jan Brede Hehehe så det nå da jeg leste mere på denne siden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=158080 Ser også noe med at denne greia sitter ved kjøleveske forgreininga... Nå skal det sies at igår, så slapp jeg ut kjølevesken som var i expansjons kammeret for å få på mere konsentrat.... Kan det være at jeg har sluppet dette vannet OPPÅ denne kontakten slik at det har blitt feilslag/frosset istykker.. Det siste har vel kansje ikke noe med at den stopper ved varm motor for så å starte å gå når den er kald , mere som en tilleggs opplysning.. Noen som finner denne på ETKA.. jeg finner den ikke.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2012 I mitt hode er hallgiver og kamposisjonsføler det samme Hallgiver er et veldig løst begrep, for det er rett og slett bare en type giver, ikke noe som forteller noe om hva den brukes til. Hallgivere brukes til kamposisjonssensorer, veivakselsensorer, tenningssensorer (i fordelere) og så videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 25, 2012 Hallgiver er et veldig løst begrep, for det er rett og slett bare en type giver, ikke noe som forteller noe om hva den brukes til. Hallgivere brukes til kamposisjonssensorer, veivakselsensorer, tenningssensorer (i fordelere) og så videre. Ok?? Så det kan ende med at jeg må kjøpe 10 stk forskjellige "givere" for å finne feilen?? Eller finner de dette på VAG-COM/ ROSS-TEC eller hva de nå bruker??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 25, 2012 Ville byttet kamposisjonsføleren, som i min verden heter hallgiver Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 25, 2012 Ok?? Så det kan ende med at jeg må kjøpe 10 stk forskjellige "givere" for å finne feilen??Eller finner de dette på VAG-COM/ ROSS-TEC eller hva de nå bruker??? Dette burde komme opp med en Vag-Com diagnose ja, sørg for å få kjørt diagnosen på motoren i løpet av de minuttene den faktisk går (ikke nødvendig å kjøre diagnose på hele bilen), for slike sensorer pleier å gi feilmelding når motoren står (naturlig nok) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 26, 2012 (endret) Ville byttet kamposisjonsføleren, som i min verden heter hallgiver Jan Brede Hvor sitter denne greia da.. Finner ikke den på etka RS4 ( har kun den på 2.7 motorer ) Da er feilen funnet. Veivaksel sensor som driver å kødder.. Kan hende det er ett annet navn på denne, men uansett feilen er funnet Å bra er det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 26, 2012 Veivakselsensoren er en hallgiver det også, akkurat som kamposisjonsgiveren. Fint at du fant ut av feilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 27, 2012 Veivakselsensoren er en hallgiver det også, akkurat som kamposisjonsgiveren. Fint at du fant ut av feilen! Det koster 3200kr inkl feil søking pris og Sensoren.. Om det er dyrt vet jeg ikke, men greit å legge ut pris slik at flere som støter på dette problemet vet hva det evt kan være å pris det koster å utbedre på verksted. Ha en Fin helg Godt Folk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...