Audi A6 bare stopper etter 3-5 min gange.

Anbefalte innlegg

Hei.

Bilen starter å går i 3-5 min så stopper den, som om den skulle ha gått på strøm å bare dratt ut kontakten.. Ingen summing fra pumper eller rele i motoromet. INGEN feil koder, starteren går men ingen gnist. Ingen feil i lcd display = alt er normalt bare at den ikke starter...

* bil = audi a6 2000 avant manuell

 

Venter man 3-5 min å vrir om tenningen så starter går, så hører jeg en masse tikking fra ett rele eller flere over clutch pedal regionen, bilen tenne litt/feil skyter en gang men ikke mere..

 

Venter man 10-15 min så starter bilen som den skal men stopper etter 3-5 min igjen????

 

HVA FAN kan dette være?? spenningsværn rele for ECU??

 

Trodde først det var tempen i kjøle vannet som fikk den til å stoppe ( ala motorværn ) men den stopper på forskjellig temp.

 

HELP HELP HELP

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kortsluttning i batteri kanskje? : s

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm Det er spiller nytt, men ja skal ikke se bortifra det kan være det... Synes hele greia er merkelig.

Uansett Falken henta bilen nå så får vi se hva de på wv-audi senteret sier etterhvert..

De mener det er overspenningsværn releet til ECU (dårlig kontakt eller brudd i rele ) ettersom det tikker noe vanvittig over clutch pedal området hver gang jeg "nesten" får start på den...

Men når som sagt jeg prøver å starte den like etter den har stoppet så er det ingen livs tegn, ikke ett lite "poff" ettertenning.

Merkelig at det skal være så tids besvist.. Altså etter jeg har ventet litt så starter den lett som bare det. Er det en slags nullstillings mekanisme på den tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver

 

 

Fortell mer takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaring med 2.7, men har akkurat samme symptomer på 2 andre biler. Der bilene stoppet etter få min, og måtte stå noen min før de startet igjen.

På begge var det hallgiver.

På diagnose får man feilkode på hallgiver uansett, da den ikke registrerer signal når motoren ikke går.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaring med 2.7, men har akkurat samme symptomer på 2 andre biler. Der bilene stoppet etter få min, og måtte stå noen min før de startet igjen.

På begge var det hallgiver.

På diagnose får man feilkode på hallgiver uansett, da den ikke registrerer signal når motoren ikke går.

 

Jan Brede

 

Pris for dette da??

 

Ser på denne tråden http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=158856 at det er enten hallgiver eller cam positioner sensor som er årsaken. Så lenge motoren er varm så stopper den, den starter igjen når den er avkjølt..

 

Noen tanker om dette???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En hallgiver koster ikke all verden.. en tusenlapp kanskje ?

 

I mitt hode er hallgiver og kamposisjonsføler det samme, men jeg kjenner ikke til 2.7... mulig det er noen flere følere der enn på gamle gode 5`ere ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En hallgiver koster ikke all verden.. en tusenlapp kanskje ?

 

I mitt hode er hallgiver og kamposisjonsføler det samme, men jeg kjenner ikke til 2.7... mulig det er noen flere følere der enn på gamle gode 5`ere ;)

 

Jan Brede

 

Hehehe så det nå da jeg leste mere på denne siden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=158080

Ser også noe med at denne greia sitter ved kjøleveske forgreininga...

 

Nå skal det sies at igår, så slapp jeg ut kjølevesken som var i expansjons kammeret for å få på mere konsentrat.... Kan det være at jeg har sluppet dette vannet OPPÅ denne kontakten slik at det har blitt feilslag/frosset istykker..

 

Det siste har vel kansje ikke noe med at den stopper ved varm motor for så å starte å gå når den er kald :), mere som en tilleggs opplysning.. :P

 

Noen som finner denne på ETKA.. jeg finner den ikke....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt hode er hallgiver og kamposisjonsføler det samme

 

Hallgiver er et veldig løst begrep, for det er rett og slett bare en type giver, ikke noe som forteller noe om hva den brukes til. Hallgivere brukes til kamposisjonssensorer, veivakselsensorer, tenningssensorer (i fordelere) og så videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver er et veldig løst begrep, for det er rett og slett bare en type giver, ikke noe som forteller noe om hva den brukes til. Hallgivere brukes til kamposisjonssensorer, veivakselsensorer, tenningssensorer (i fordelere) og så videre.

 

Ok?? Så det kan ende med at jeg må kjøpe 10 stk forskjellige "givere" for å finne feilen??

Eller finner de dette på VAG-COM/ ROSS-TEC eller hva de nå bruker???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville byttet kamposisjonsføleren, som i min verden heter hallgiver ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok?? Så det kan ende med at jeg må kjøpe 10 stk forskjellige "givere" for å finne feilen??

Eller finner de dette på VAG-COM/ ROSS-TEC eller hva de nå bruker???

 

Dette burde komme opp med en Vag-Com diagnose ja, sørg for å få kjørt diagnosen på motoren i løpet av de minuttene den faktisk går (ikke nødvendig å kjøre diagnose på hele bilen), for slike sensorer pleier å gi feilmelding når motoren står (naturlig nok)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville byttet kamposisjonsføleren, som i min verden heter hallgiver ;)

 

Jan Brede

 

Hvor sitter denne greia da.. Finner ikke den på etka RS4 ( har kun den på 2.7 motorer )

 

 

Da er feilen funnet.

Veivaksel sensor som driver å kødder.. Kan hende det er ett annet navn på denne, men uansett feilen er funnet :)

Å bra er det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veivakselsensoren er en hallgiver det også, akkurat som kamposisjonsgiveren. Fint at du fant ut av feilen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veivakselsensoren er en hallgiver det også, akkurat som kamposisjonsgiveren. Fint at du fant ut av feilen!

 

Det koster 3200kr inkl feil søking pris og Sensoren..

Om det er dyrt vet jeg ikke, men greit å legge ut pris slik at flere som støter på dette problemet vet hva det evt kan være å pris det koster å utbedre på verksted.

 

Ha en Fin helg Godt Folk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.