Lufttrykk sensor. Hvor ligger den?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lufttrykk sensor ligger på en AFB motor 2,5TDI. Det er ikke luftmengdemåler, bare så det er avklart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meina den står i nærheten av IC. rør ut fra IC om eg ikkje tar helt feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intercooler / ladeluftkjøler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. da er vi nede med radiatoren, er den i dette område (rød ring)

Audi motor.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka feilkode har du fått forresten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva det stod i feilmeldingen, var bare tilfeldig innom en kompis og tok en diagnose siden jeg synest bilen trekker dårlig, han sa at det var feilmelding på den sensoren, så da tenkte jeg bare å bytte den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han babblet noe om lufttrykk oxygen mengde, men det er ikke luftmengdemåler, den er nettop skifftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut ifra at det er den som måler lufttrykket til turboen. Hadde store problemer her i sommer med å trekke vogn i bakker, har byttet luftmengdemåler, slangen til innsuget og vakumklokke, bilen fungerer helt normalt uten vogn, men med stor belastning kutter turboen og bilen nekter å gå fortere enn i 30km, det går en stund så den får bygget opp trykket igjen så fungerer den normalt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intercooler / ladeluftkjøler

Åja, jeg tenkte oljekjøler jeg, blir litt feil da med radiator, må være i nerheten av turboen den sensoren da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg slangen som går ut på siden av turboen, den går til ic. Står mest sannsynlig langs denne slangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar denne tråden opp igjen da jeg har vært på verksted å funnet sensoren iht diagnose måling, og han verksted mannen fant ut at det ikke var strøm på + ledningen til sensoren, det er 3 ledninger til den en + en - og en til signal, fikk vite iht kobling skjema at det skal være 5 volt på den kabelen, sensoren sitter på innsug slangen som vist på bildet tidligere i tråden, venstre side av radiatoren, noen som vet hvor andre enden av den kabelen er, slik at jeg kan måle om det er strøm der, så jeg kan finne ut om det er brudd i kabelen, den kabelen går inn i en strømpe med masse kabler i som går over hele motoren og ender inn i et dekksel på høyre side under frontvindu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.