Anbefalte innlegg

Da er det gjort, bilen min skal senkes med KW DDC coilover kit.

Helt nytt konsept fra KW, hvor jeg beholder funksjonen med det adaptive understelet DCC.: rock :

 

http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_ddc.php

 

Bestilt i dag, og blir levert i uke 6-7. Gleder meg som en unge.

 

Bilen som skal senkes:

0012.jpg

Med dette KW sette: smil :

KWDDC.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende å følge med her da skjønner jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende å følge med her da skjønner jeg :)

 

Vil holde denne siden oppdatert ja.

Når jeg får de, blir det nok lagt ut bilde her før de blir montert.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som blir spennende er om kjørekomforten beholdes som "Comfort, Normal og Sport" som nå, eller om knappene må omdøpes til "Sport, Race og Betong" :)

 

Justerbare coilovers som står helt på soft, er ofte ganske harde selv da. Blir spennende å se om KW har fått til dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som blir spennende er om kjørekomforten beholdes som "Comfort, Normal og Sport" som nå, eller om knappene må omdøpes til "Sport, Race og Betong" :)

 

Justerbare coilovers som står helt på soft, er ofte ganske harde selv da. Blir spennende å se om KW har fått til dette :)

 

I følge hjemmesiden til KW og det man kan lese om dette nye KW DDC systemet, så skal dette bare bli bedre.

Dette i følge leverandør også, og som sagt så har jeg påpekt viktigheten med at komforten ikke forringes.

Så da er det bare å håpe....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til uke 6-7, da det er min tur til å teste dette:;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe som har tips om hvor mye det kan være greit/lurt å senke? Jeg er ikke på jakt etter ekstrem senking.;)

Målte avstanden fra senter hjul til toppen av hjulbuen, og målene ble ca. som følger.

 

Bak: 370mm Foran 380mm.

 

Er usikker på hvor langt ned man kan gå ned til på disse målene, men mener å ha lest rundt 320-330mm?

Jeg vurdere rundt 30mm ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er pakken med KW settet sendt fra forhandler, og i følge post trackingen får jeg den på torsdag.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært og hentet KW DDC Coilover sette på posten i kveld.: rock :

Ser fram til å få det montert i slutten av neste uke.

Kvaliteten og forsendelse er som forventet fra et firma som KW.:)

 

IMG_4761.jpg

IMG_4771.jpg

IMG_4778.jpg

IMG_4779.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennede å høre erfaringer fra dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan svare for han jeg. Han er på jobb, men bilen er avgårde og får dette montert. så tipper det kommer rapport fra Jøran i slutten av neste uke:-)

 

Jeg testet dette i fjor, både en golf og en a6. Jeg ble meget fornøyd:-D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er KW senkesettet montert, men ikke alt er som det skal........:confused:

Når jeg skulle hente bilen så jeg straks at den var senket mer en jeg hadde tenkt bak.

Den var lavere bak en foran, mens jeg forestiller meg at den skal være noenlunde lik.

Begynte å måle opp, og ser straks at den er lavere bak en hva TUV godkjenningen tillater, som er 340mm.

De som monterte, justerte den så høyt oppe de kunne bak. Kontaktet leverandør, som også synes at dette ikke hørtes riktig ut.

De er meget behjelpelige, og mandag får de mest sannsynelig svar fra Tyskland på bilder og mål som ble tatt.

 

De mener det er sannsynlighet for at jeg har fått feil fjærer.

Men synes uansett at det ser meget bra ut og bilen er super å kjøre, og ikke minst komforten er meget god.:)

Liggere mye bedre i svinger, og dempingen er hvertfall like god som før.

 

Her følger noen bilder, så skal jeg holde dere oppdatert på hva som skjer videre...Feile fjærer eller annet... ?

 

Foran før senk: 375mm Etter senk: 355mm Vil ha: 355mm

Bak før senk: 380mm Etter senk. 337mm Når riktige fjærer er montert: 350mm

 

Før senking

364.jpg

 

Etter senking

IMG_4845.jpg

IMG_4854.jpg

IMG_4855.jpg

 

Her ser dere bak, hvor justeringskoppen er montert nede. Normalt skulle den vært oppe tenker jeg, men da ble bilen enda lavere bak en nå.

Bakhyre.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nummeret som står på fjøra bak, matcher det nummeret i tüv`en da? :)

 

på de coiloversetta jeg har montert har justeringskruen vært i bærearmen i hvertfall.. eneste stedet det har vært mulig å skru den fast :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nummeret som står på fjøra bak, matcher det nummeret i tüv`en da? :)

 

på de coiloversetta jeg har montert har justeringskruen vært i bærearmen i hvertfall.. eneste stedet det har vært mulig å skru den fast :)

 

Da er det sikkert riktig at den skal stå nede.:)

Når det gjelder nummeret 8007 er det riktig i forhold til TUV`en.

Men 08 E11 står ikke i TUV papirene, og jeg er usikker på hva de betyr?

 

Vet du om det er vanlig at det er 10-15 cm forskjell i høyden på original fjærer, i forhold til coilover fjærer?

IMG_4797.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det sikkert riktig at den skal stå nede.:)

Når det gjelder nummeret 8007 er det riktig i forhold til TUV`en.

Men 08 E11 står ikke i TUV papirene, og jeg er usikker på hva de betyr?

 

Vet du om det er vanlig at det er 10-15 cm forskjell i høyden på original fjærer, i forhold til coilover fjærer?

 

Det er normalt ja :)

 

da Coiloverfjører er mye stivere enn orginalfjører (Orginal fjørene kan man klemme sammen lettere enn coilovers fjørene)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du, sånn som jeg ser det på bildet så ser det jo ut som du kan skru mutteren lengre ut?

 

på det siste bildet så ser det ut som du bare har skrudd den ut ca 1 cm (da det er ca 1cm gjenger som synes)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du, sånn som jeg ser det på bildet så ser det jo ut som du kan skru mutteren lengre ut?

 

på det siste bildet så ser det ut som du bare har skrudd den ut ca 1 cm (da det er ca 1cm gjenger som synes)

 

Ja, men dette er gjengene på selve "mutteren". Så det vil si at den er på vei av.

Og i følge de som monterte, er det ikke heldig å skru den ut av gjenge partiet.

Må si jeg er usikker på om man kan, eller hvor mye man har muligheten til å skru mutteren ut av gjenge partiet?

 

Gjenge partie under mutteren som du ikke ser, er det man skal måle i følge TUV måleskjema.

Der er mutteren skrudd ut ca 28mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

28mm ja..

 

Jeg mener du fint kan skru den så langt ut at du har ca 1 cm med gjenger igjen. noe som vil da si at du har ca 50mm med justering?

 

Og som Anders Moen skriver i tråden din om dette så skal justeringa være i toppen.

 

slik forøvrig eksempelbildene til KW også er :

 

img-kw-ddc-gewinde.jpg

 

Og da skal du jo bruke den orginale gummien i bunn av fjøra som er 5 til 10 mm tykk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset Haavard!:)

Dette skal jeg ta med videre til de som monterte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir mye surr her når du har 2 tråder dette blir diskutert i :P

 

Men se i tråden din om bilen din nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) Helt sant. Saken fortsetter der. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ikke en tråd for dem som ikke liker senka biler. Men det var da en flott bil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.