Starter Audi A4 1996 mod..

Anbefalte innlegg

Hei

Har skrud av starteren på bilen. for clutch bytte.. skal da sette inn starteren igjen samme måte som den stod.. men når jeg setter på batteriet igjen så "kortslutter" den.. å minus polen på batteriet blir som en magnet.. hva er galt???

nå skal sant sies at jeg glemte å ta av batteriet før jeg kom nær plussen på starteren så det gnistra noe der. kan dette ha gjort at stareren har tatt kvelden??

kai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ingen som vet noe om dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål om innslaget er 'brent', den store kabeltilkoblingen på starteren skal vanligvis være isolert fra resten når starteren ikke får strøm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål om innslaget er 'brent', den store kabeltilkoblingen på starteren skal vanligvis være isolert fra resten når starteren ikke får strøm.

hei

hvordan måler jeg det da.. tar jeg voltmeter å setter den på "pipefungsjon" så piper den når jeg tar den på jord å pluss på starteren.. regner ikke helt med den skal gjøre dette. dette når starteren ikke er monteri i bilen engang

kai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det bør i hvertfall gi deg en idé om hva som er galt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ett bilde av hvordan du koblet den.

Mulig du har koblet feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

her er et bilde av hvordan den er koblet nå.

kai

starter.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskelig å se, men forsikre deg at kabelskoen fra batteriet ikke er borti noe annet.

Hvis innslaget er brendt/henger, skal den begynne å "kinne" når du kobler til batteriet.

Det er mye strøm (amp) som skal gjennom, så det vil gnistre godt, før du har skikkelig kontakt.

Hvis kabelskoen er borti jord, vil du smelte ett eller annet. (ikke anbefalt)

Sjekk også at den støttebraketten i bakkant, ikke tar borti noe annet enn selve godset på starteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er kanskje et litt bedre bilde... men altså kobler jeg fra starteren å setter på strøm så funker det greit.. setter jeg på strøm igjen så kortslutter det igjen.. det eneste som går til pluss på starteren er fra dynamoen og batteriet?

den røde og svarte går på plussen på starteren ?

kai

STARTER 2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo riktig ut, men mener du at det piper/0 ohm når du måler mellom gods og der du fester den tykke kabelen, er noe gått dritt. Mulig at solenoidbryteren kan ha kommet ut av stilling inni selve solenoiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. ja har en mistanke om noe er gått dritt ja.. den piper over hele starteren når den ene er på pluss på starteren.. så er jo slik at strøm går rett i jord med andre ord. eller at hele tarteren blir full av strøm, så da har jeg vel ikke noe anna vanlg en å kjøpe ny/brukt starter

kai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. regner med dette er den lille delen som strømen går inn.. prøvde å skru opp den, men det kunne jeg bare gi opp.. for de skruene må være festa med grønn locktite eller noe sånn for de satt noe sykt. men får tak i en ny starter til 800 ink frakt.. så er jo ikke helt galt.. merker jeg begynner å bli lei av en bil jeg skal pusse opp å bare selge :) har vel bytta alt på denne bilen snart.. de som kjøper den får en god bil ihverfall. hehe

å sku av den ned til starteren tror jeg blir knotent å få til når den står i bilen.. men nå har jeg tatt av strøm å gjording til starteren. så nå er det bare styrestrøm eller den lille pluggen som er igjen.. vrir jeg om nøkkelen da.. så klikker starteren som den skal til å turne liksom.. men den turner jo seff ikke uten strøm i starteren.

kai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.