#1 Skrevet Januar 26, 2012 (endret) Hei setter pris på om noen har peiling og kan hjelpe meg litt med denne. Har en 2006 passat som har lært seg å plystre.. irriterende lyd som kun er under pådrag og blir sterkere jo mer gass jeg gir. Kan høres litt ut som dynamostøy du kan få på anlegget. Bilen er ikke noe annerledes enn før dette begynte, så virker ikke som turboen er gåen.. Tipper helst at det er et hull i en slange eller noe men jeg er for grønn til engang å vite hvilke slanger jeg skal lete etter hull i.. Er det noe som er spesielt utsatt noen plass? Noen som har tegninger på hvor jeg bør lete? Dette er en 2.0Tdi 140 hk BKP motor. Leste også noe om det kunne være slanger tilkoblet EGR ventilen på denne som lagde sånne lyder. Hvor er denne ventilen på BKP motoren? Som sagt. motoren sviver helt perfekt og lyden er der ikke når jeg ruser den på tomgang, kun ved pådrag og kommer mer lyd jo mer "trykk" i systemet virker det som. De som klarer å hjelpe meg med denne så jeg finner ut av det får en liten overraskelse i posten da jeg har virkelig lite lyst å levere den inn for å betale 20 timer med feilsøking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2012 Er det noen måte å få bygget opp trykk i disse? evt koble inn en kompressor ett sted i systemet og pumpe på for å høre etter hvor lyden kommer? på min g60 hadde jeg det samme, da var det et spjeld jeg kunne lukke manuelt så bygget det seg opp trykk i systemet... var da lett å høre/kjenne hvor lekkasjen var... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2012 Hadde vært greit om noen visste noe om det ja.. Utrolig vanskelig å finne ut noe som helst siden det kun er under kjøring jeg hører lyden.. blir jo sterkere å sterkere etterhvert som du trør på så det vil jo si at bilen min er rimelig daukjørt om dagene da jeg ikke tør trø på noe. Er vel ikke noe andre måter å få motstand på det når bilen står i ro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 26, 2012 Har du montert åpen luftfilter på bilen?da får du slik plysterlyd ved pådrag. Evn skjekk luftfilter slangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2012 Nei er diesel... Funker vel dårlig med åpent filter da? Tok av første slangen etter filteret i går men så ikke noe på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2012 Jaaa.. Da fant utav det... Ødelagte lager i turboen så må ha ny turbo... Noen som har erfaring med turboene NBS selger? Evt andre plasser å få tak i turbo for en bra pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...