#1 Skrevet Januar 26, 2012 Fant denne annonsen på finn.no: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30603750. Jeg ble litt nysjerrig med tanke på at søstera mi har denne motoren i a6en sin. Noen som hørt om flere tilfeller enn dette??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2012 Jeg hadde kjedestrammerhavari på en 99-modell med 2.8-literen. Glidestykkene på kjedestrammeren gikk i oppløsning, så kjedet ble slakt og hoppet over på innsugskammen. Jeg måtte skifte den ene toppen og ett stempel, da en innsugsventil brakk av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2012 Tror det menes kjedene til register reima på den 2,4l 4F. Det er en kjent feil på 3,2 iallefall at strammerne/gliderne feiler og kjedet hopper noen hakk.. Per prater om kamkjedet i toppene, som ligger mellom kam'ene. ( Dette er en mer typisk feil på 30v motorene fram til 2005). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2012 Fant denne annonsen på finn.no: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30603750. Jeg ble litt nysjerrig med tanke på at søstera mi har denne motoren i a6en sin. Noen som hørt om flere tilfeller enn dette??? Dette skal visstnok kunne avsløres før evt. havari ved å lytte etter rasling/kakling fra kjede i framkant av motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 27, 2012 Husker da hu kjøpte den så var liksom alt så greit med kjede for da kunne jo liksom ingenting gå galt, var jo på en måte vedlikeholdsfritt. Synes Audi lager vel mange biler som er laget for å dra inn penger til verkstedet. Skulle nesten tro at de lagde slike "konstruksjonfeiler" med vilje for å få inn penger for de ordner jo aldri opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 27, 2012 Fy f! Fra annonsen, en forholdsvis ærlig selger: "Nå har det seg slik at denne motoren (2,4) desverre har en fabrikkasjonsfeil på kjedene/kjedestrammerene som er ekstremt kostbar og går ikke på garanti hvis bilen er over 5år. Har nettopp kjøpt 2 slike like A-6ere fra Møller hvor dette er feil med bilene. Kundene har fått prisoverslag på mellom 100,000; og 150,000; og det er før kjede ryker! Dette er noe som 7 av 10 A-6 eiere med 2,4, 2,7 og 3,2 (bensin V6) liters motoren må belage seg på!! Bilene er såpass nye at dette problemet ikke er kjent for andre enn oss som driver med bil og har spisskompetanse....enda, eller de stakkars sjelene som har fått den beskjeden fra verkstedet!" Hva skal man tro om disse folkene som enginerer og produserer disse eksklusive rådyre bilene...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 28, 2012 Tenker det samme som deg, synes Audi har klart å laget litt for mange "konstruksjonsfeil". Audi er min favorittbil, og det er alltid Audi jeg kjøper, men hvis noen hadde spurt meg om jeg ville ambefalt den så hadde jeg nok stammet litt ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...