RS6 II Felger 40 profil på A6 2006?

Anbefalte innlegg

Hvem selger billige RS6 II 8,5 19" (sølvfarga) felger?

Og passer det med 40 profil på 19" til min A6 2.7TDIQ? 2006

ser dem blir som regel oppgitt med 35 profil..

og hva er mest fornuftige inn-press?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moss Bil og Dekksenter (dekk24.no) selger rimelige reps av RS6-II, handlet flere ganger hos dem og servicen er upåklagelig.

 

De har også mange annonser på finn.no.

 

Angående innpress og profil er jeg helt blank på A6, men vil tippe at profilen på 19" må være nærmere 45 på en A6 - kommer litt an på dekkbredde også selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

45? hørtes mye ut.. men det hadde vert enda bedre for min del. tenkte og ha 225 eller 235 på dekkene, ellers takk for tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg mener å huske at jeg har sett 35 profil på 20" på A6. Mulig jeg tar feil. 225 blir å se litt puslete ut tror jeg, jeg har 245 på min A4. 255 originalt levert på 19".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt leverer Audi 19" med 255/35. Det vanligste er derfor 245/35-19 eller 255/35-19. Men det går fint ift. rulleomkrets med 245/40-19 også. Jeg har dette på min. Dette er for øvrig den dim. Allroad leveres med. Jeg har laveste tillatte innpress (38), og det går bra på min. Ikke så mye klaring inn til bremsene, men ikke noe problem :)

 

Edit: Mine felger er også 8,5" brede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245/40-18 er også levert originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, da blir det 40 profil..

1. Men hva tenker dere om 225/40 på 8.5x19" ? (smalere jo mindre sporing...)

2. hvilke dekk er støysvak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, da blir det 40 profil..

1. Men hva tenker dere om 225/40 på 8.5x19" ? (smalere jo mindre sporing...)

2. hvilke dekk er støysvak?

 

Antar dette er sommerhjul siden tråden kommer nå. 225 mener jeg er unødvendig smalt på A6 4F, kun til vinterdekk på biler med forhjulstrekk for bedre fremkommerlighet. Ville valgt 245 eller helst 255/35 19 som anbefalt over. Da fyller også dekket ut hjulbuen og beskytter felgkanten bedre. 225/40 19 er en sjeldenhet og virker ukurrant. Husk at 255/35 har like mye dekkside som 225/40, dvs like bra komfort. Støysvake dekk jeg kan anbefale er Dunlop. Vredestein, Michelin, Continental og Hankook. Ellers er ikke A6 4F spesielt følsom for støyende dekk, men klart det støyer mer med 255 sommerdekk enn smalere piggfrie. Sporing skal heller ikke være et problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt leverer Audi 19" med 255/35. Det vanligste er derfor 245/35-19 eller 255/35-19. Men det går fint ift. rulleomkrets med 245/40-19 også. Jeg har dette på min. Dette er for øvrig den dim. Allroad leveres med. Jeg har laveste tillatte innpress (38), og det går bra på min. Ikke så mye klaring inn til bremsene, men ikke noe problem :)

 

Edit: Mine felger er også 8,5" brede.

 

 

Hvor får jeg kjøpe RS6 II felger silver 8.5x19" med ET38 da tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 245/40-18 Michelin og de støyer litt for mye og kjerringa klager på sporing, men jeg merker det ikke så mye.

På vinteren har jeg 225/50-17 Hakka R og de er mye roligere og sporer ikke i det hele.

 

Litt artig at 225 blir omtalt som "unødvendig smalt" :D

På første bilen min (Corolla) hadde jeg 185/50-13 og syns det var ganske rått: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer sikkert an på hvor i landet man befinner seg og de forskjellige veiene, men i Trondheim hadde jeg store problemer med sporing med 255, satte på nye hjul med 245 og da var problemet løst, ikke mye som skal til virker det som.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir nok 245/40x19" ja. men hvilken inn-press/ET får man disse RS6 II felgene i da? som følger loven...

har funnet felger hos norskbildelesenter 8x19" sølv ET45 5x112mm & 8x19" Sølv ET35 5x112mm til 1695,-kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET45 bør gå greit, originale 18x8 har 41 eller 42.

 

Dekkutformingen har mye å si på sporing, desto rundere de er mellom bane og dekkside desto mindre sporer de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET45 bør gå greit, originale 18x8 har 41 eller 42.

 

Dekkutformingen har mye å si på sporing, desto rundere de er mellom bane og dekkside desto mindre sporer de.

 

Vognkorte mitt står det 225/50R17" 7,5x17 min.innpress 45mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET45 bør gå greit, originale 18x8 har 41 eller 42.

 

Dekkutformingen har mye å si på sporing, desto rundere de er mellom bane og dekkside desto mindre sporer de.

8x18 et 43 er orig.dim eller 8,5x19 et 48. Et 45 på 17 tom høres også riktig ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, da blir det 40 profil..

1. Men hva tenker dere om 225/40 på 8.5x19" ? (smalere jo mindre sporing...)

2. hvilke dekk er støysvak?

 

Jeg har prøvd en del forskjellige dekk på min. De som satt på da jeg kjøpte var Pirelli P-Zero Rosso 245/40-18. De støyet velidig lite, men sporet noe voldsomt fant jeg ut etterhvert.. Etter det har jeg prøvd Pirelli P-Zero (ikke Rosso) i 245/40-19 som støyet noe for jævlig, men gode ellers. Så var jeg innom Dunlop SportMaxx i samme dim., som er ganske bra ift. støy. Nå har jeg Goodyear Eagle F1 Asymmetric, det er de beste dekkene jeg har hatt til nå. Støysvake og ingen antydning til sporing. De ligger noenlunde likt prismessig som Dunlop SportMaxx og er rimeligere enn f.eks. Michelin, Conti og Nokian.

 

Ift. innpress kan du jo ha alt fra 38 til 52, men er jo penest med lavest mulig innpress, så felgen kommer lengst mulig ut i kanten på skjermen. På min ligger det rimelig kant i kant med skjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd en del forskjellige dekk på min. De som satt på da jeg kjøpte var Pirelli P-Zero Rosso 245/40-18. De støyet velidig lite, men sporet noe voldsomt fant jeg ut etterhvert.. Etter det har jeg prøvd Pirelli P-Zero (ikke Rosso) i 245/40-19 som støyet noe for jævlig, men gode ellers. Så var jeg innom Dunlop SportMaxx i samme dim., som er ganske bra ift. støy. Nå har jeg Goodyear Eagle F1 Asymmetric, det er de beste dekkene jeg har hatt til nå. Støysvake og ingen antydning til sporing. De ligger noenlunde likt prismessig som Dunlop SportMaxx og er rimeligere enn f.eks. Michelin, Conti og Nokian.

 

Ift. innpress kan du jo ha alt fra 38 til 52, men er jo penest med lavest mulig innpress, så felgen kommer lengst mulig ut i kanten på skjermen. På min ligger det rimelig kant i kant med skjermen.

 

Har opplevd mye av det samme her ang dekkmerker. Ville kanskje ikke satset på hjulet helt uti skjermen med den berømte gode glippa mellom hjul og skjerm man har med orig.fjærer eller 30mm senkefjærer, men selv 8,5 ET38 er vel moderat og gir ikke hjulet helt uti kanten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulene på min er i alle fall rimelig kant i kant med skjerm, men null problem med standard høyde eller luftfjæringen i Dynamic (15 mm lavere). Det fine med litt høyere profil på 19" er at det ikke blir så stor glippe mellom dekk og skjerm, men bilen blir jo ca 1,25 cm høyere da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.