#1 Skrevet Januar 27, 2012 (endret) På B5'en min tar clutchen veldig sent, trenger bare og trykke pedalen inn 3-4-5cm så kan jeg gire Synes egentlig dette er ganske kjekt, men begynner clutchen og bli sliten? Har vært sånn de siste 100k km, bilen har nå kjørt 307k km og kan ikke se i service heftet at clutchen har blitt byttet... Den slurer heller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 27, 2012 sett bilen i et tyngere gir, ligg på turtallet hvor du har mest moment, gi full gass.. slipper den da så er clutchen gåen hvor clutchen tar viser lite... jeg hadde feks en pedal på bilen som var lik at clutchen løste ut heeeelt innerst.. dette hadde ingenting med clutchen å gjøre ... Det er sikkert en forandring på når clutchen tar ny vs slitt, men tror det er såpass lite at du neppe vil merke det... men det er my 2 cents 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2012 Eller du gjør som Morten først sier, bare at du bremser samtidig som du gir full gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 28, 2012 Min clutch er selvjusterende og da er det visst meningen at den skal ta i sent:) liker det jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 28, 2012 Stå stille, sett bilen i 3. gir, full gass å sprett av clutchen, slurer den er den sliten og kveler du motoren er clutchen bra:P sikkert ikke den beste måten for drivverk og motor, men det funker... Dette med hvor clutchen tar på pedalen er nok mye vanesak, jeg synes det er utrolig greit når den slipper etter 2-3 cm ned på pedalen, slipper å trå sålangt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 28, 2012 Det er vel gjerne sånn at clutchen tar lenger ute etter hvert som den blir mer slitt, selv om den er selvjusterende. Selvjusteringen fungerer vel bare opp til et visst punkt, og etter det vil gripepunktet begynne å flytte seg... Min Passat griper ihvertfall også veldig langt ute, og den har kjørt ca 230k(på en clutch såvidt jeg vet)... Golfen til muttern som bare har gått 70k gripere både mye jevnere, og lengre inne... Men, det er vel egentlig ikke noen grunn til å bytte clutchen sålenge den ikke slurer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 28, 2012 Tror clutchen din begynner å bli slitt! akkurat samme tingen på min a4.... og nå har den begynt å slure noe fælt når jeg gir gass i 3-5 gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 28, 2012 Beste måten jeg tester den er og ligge i 60 - 80 km/ h sett bilen i 5 gi full gass, så trykker du den inn og slipper den ut igjen. Skal normalt ikke sure så mye før den tar tak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 28, 2012 Vell, den slurer ikke uansett hva i huleste jeg prøver på.. og fungerer fint sånn sett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 29, 2012 Har fått litt svidd lukt i det siste, lurer om det kommer i fra clutchen, men slurer enda ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 30, 2012 Min cluch lukter også svidd innimellom, den løser ut etter 2cm vandring på pedalen, så om jeg kjører med foten liggende løst oppå så kan den slure litt... irriterende, men ingen problem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...