MFA viser feil drivstofforbruk g60

Anbefalte innlegg

Har funnet noe av grunnen til bilen min sitt høye drivstofforbruk, har nå kjørt ca 60 mil og har enda ca 1/4 tank igen. MFA viser på samme strekk 2,5 liter på mila...

Hvordan virker målerne? evt kan det vere kun instrumenthuset? instrumentene har vert ute og blitt bytta til blåe lys, mulig noe kan ha skjedd da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling på dette, men hvordan ble det med den andre chippen? Merket du forskjell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MFA på disse går på vakum. Sjekk lambda, og at begge vakumslangene bak på innsuget sitter riktig. Det som også er viktig er at slangene er hele. Den slangen som går til hjernen ( av de to bak på innsuget ), den skal være nøyaktig 1000mm. Dette er også kjent for å øke forbruket på g60 :)

hjelper ikke dette, så kan du sjekke om katalysator er tett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vakuum og trykk faktisk :) på g60 så sitter det en 2bar "map" sensor bak på instrumentet. vanlig til de uten overlading sitter det bare 1bar

kan være at noen har forsøkt og bytta den. tror ikke den måler mer enn 25L/100km uansett

den måler etter gitte kriterier, og gir blanke i chip osv. det påvirker den ikke noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vetje om det er samme systeme som på corrad0 g60, men der er det såfall turtalle som bestemme forbruke per mil.

Reset vist mulig:) Går såfall på corrado.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vetje om det er samme systeme som på corrad0 g60, men der er det såfall turtalle som bestemme forbruke per mil.

Reset vist mulig:) Går såfall på corrado.

er klin linkt.. at den reagerer på turtall er jo forståelig, da endring i turtall gir endret trykk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

instrumentene har vert ute og blitt bytta til blåe lys, mulig noe kan ha skjedd da?

Da er jo spørsmålet om den fungerte før du hadde instrumentet ute?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket ikke noen stor forsjell etter chip nei, merket litt på utblåset (sikkert bare at nå er det helt tett:P)

Vakumslanger er hele og fine, når jeg målte med tripptelleren ble jeg faktisk positivt overrasket over hvor lite den faktisk drakk, iogmed at jeg har på ingen måte kjørt fint og økonomisk denne perioden.

Kan det vere at instrumenthuset mitt er fra f-eks 2liter passat som har denne 1bar "mapsensor" ?

Måler over 25l/100km også, har sett den opp over 30... (6-700 kg henger og flat pedal ordner biffen)

Jeg har aldri drevet å byttet til blåe pærer i noen som helst instrumenthus, og kommer ikke til å gjøre det heller, må få tak i noe skikkelig lys der, er ikke no juletre heller... det ble gjort før jeg kjøpte bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket ikke noen stor forsjell etter chip nei, merket litt på utblåset (sikkert bare at nå er det helt tett:P)

Vakumslanger er hele og fine, når jeg målte med tripptelleren ble jeg faktisk positivt overrasket over hvor lite den faktisk drakk, iogmed at jeg har på ingen måte kjørt fint og økonomisk denne perioden.

Kan det vere at instrumenthuset mitt er fra f-eks 2liter passat som har denne 1bar "mapsensor" ?

Måler over 25l/100km også, har sett den opp over 30... (6-700 kg henger og flat pedal ordner biffen)

Jeg har aldri drevet å byttet til blåe pærer i noen som helst instrumenthus, og kommer ikke til å gjøre det heller, må få tak i noe skikkelig lys der, er ikke no juletre heller... det ble gjort før jeg kjøpte bilen...

om ditt speedo er ifra passat 2Liter.. så er ikke det riktig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det jeg tenkte, er det mulig å se forsjell på de? jeg har f-eks bare ett blinklys-lys, som viser at det blinker, men ikke hvilken vei. (ofte greit å kikke litt på pilene, så jeg kommer på hvor jeg skal hen:confused:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, de analoge speedometerene har ikke piler, bare ei indikatorlampe

IMG_0691.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.