Dynamoreim røyk. BEKFREFTET REG.REM BRUDD... Bilder post 28

Anbefalte innlegg

Bil: A4 b5 1.9TDI AFN

 

Hei! var ute å kjørte nå å da jeg trøkket clutchen inn så røyk dynamoreima å motoren skrudde seg av å nå får jeg ikke start på den igjen... etter det jeg forstår så driver ikke denne reima noe som sko tilsi at motoren ikke starter? tenkte om den kanjse hadde truffet reg.reim men da går jeg utifra motoren hadde stoppet brått å lagt ulyder, men motoren skrudde seg av som om jeg kuttet tenningen :confused:

 

Ser etter på at reimen ligger tvinnet rundt hjulet helt nedi motoren, der som ac kompressoren og er koblet på (dårlig forklart) men motoren går fint rundt på starteren den fyrer ikke bare..

 

Hjelp! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som at regreimen har ryki. Ta av dekselet til regreimen og titt oppi der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss reg.reimen hadde røket i 80km/t så går eg utifra eg hadde hørt eindel fæle lyder vell? bilen er ikke her, men 300m borte :P derfor jeg sko fått start på den å kjørt den det lille minutte him :P får ikke tauet den opp bakken her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke alltid man hører lydene, da det skjer veldig fort. Tar ikke mange sekundene å bøye noen ventiler. Når du drar den på starteren. høres det ut som at den tenner eller går motoren veldig lett rundt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres helt normal ut bare at den ikke starter ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Nei jeg har ingen andre tips akkurat nå enn å kontrollere reg reimen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut til at reima var røken ja, ligge laust når eg tok av deksele :( er det bare til å kaste motoren da, eller går ventilene klar stemplene? flott start på helgen dette ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte og fant denne tråden som står om diverse ting som blei ødlagt. Her må du sikkert åpne og sjå evt sjå etter motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte og fant denne tråden som står om diverse ting som blei ødlagt. Her må du sikkert åpne og sjå evt sjå etter motor.

ai ai ai : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i disse motorene så sier nok ventiler og stempler tittei ja, desverre. dette er en såkaldt "interference" motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare av ren interesse, hvor lenge siden er det reima ble skiftet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200k km å nå har bilen gått 240k km, så den burde jo holde mye lengre...

 

men så er de antagligvis dynamoreima som har komt inni reg reim sikkert i dette tilfelle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg kan ha motor til deg. Husker bare ikke motorkoden.. Har i hvertfall en 1.9 tdi fra a4 stående

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det gjort på merkeverksted/versksted?,sjekk merkene at de stemmer oversens.Fjern alle spor etter dynamo reimå, så går du for en garanti sak eventuelt hehe:p.Sure greier uansett:o

200k km å nå har bilen gått 240k km, så den burde jo holde mye lengre...

 

men så er de antagligvis dynamoreima som har komt inni reg reim sikkert i dette tilfelle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg kan ha motor til deg. Husker bare ikke motorkoden.. Har i hvertfall en 1.9 tdi fra a4 stående

Takk for tilbudet, men må hvertfall åpne opp motoren å ta en titt først, er det noe som må kodes om om jeg bytter motor eller blir de "plug&play" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det gjort på merkeverksted/versksted?,sjekk merkene at de stemmer oversens.Fjern alle spor etter dynamo reimå, så går du for en garanti sak eventuelt hehe:p.Sure greier uansett:o

er gjort på verksted ja :P haha, hadde de vert så flott så : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, klart det.. Er det 110 hesters du har? Har jo hjerne og instrument som kan følge med også, så det skal være plug and play det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, klart det.. Er det 110 hesters du har? Har jo hjerne og instrument som kan følge med også, så det skal være plug and play det..

er 110hk ja ;) må kode ny startsperre til nøklene da men ;) får taue bilen t garasjen imorgen å sjå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å skyte inn en ting her. Har du multireim eller dynamoreim? Når multireima røyk på poloen så ville den ikke starte heller. Satte på ny og bilen fyra. Så kan være så enkelt som å bare sette på ny reim på din også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vell dynamoreim trur eg, men uansett har jo regreim hoppet av, da den ligger løst bak regreim dekselet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd flere ganger, ikke uvanlig at dette skjer på en AFN/AHU motor.

Det som skjer er at strammeren til profilreima bikker på seg og går skakt, dette gjør at reima baller seg rundt nedre reimhjul og inn på reimhjulet på reg.reima.

 

Her er det garantert ras, dessverre.....ta av toppdekselet og se hvor mange av løfterne som sitter nede, eller om kammen er knukket.

Stempler har nok overlevd, men er nok mange ventiler som er bøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd flere ganger, ikke uvanlig at dette skjer på en AFN/AHU motor.

Det som skjer er at strammeren til profilreima bikker på seg og går skakt, dette gjør at reima baller seg rundt nedre reimhjul og inn på reimhjulet på reg.reima.

 

Her er det garantert ras, dessverre.....ta av toppdekselet og se hvor mange av løfterne som sitter nede, eller om kammen er knukket.

Stempler har nok overlevd, men er nok mange ventiler som er bøyd.

 

Vet ikke om du husker at du solgte meg ei regreim da du jobba på meca? 2.5 tdi, der skjedde nøyaktig det samme. Bare så synd at strammeren på hvertfall den koster 3000 ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff kjett :( Bjørnar.

Men godt det ikke var regreima si skyld da....

Man pleier og få en grei forvarsel på 1.9Tdi, når man ser at strammeren har bikka på seg og at reima går skjevt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får taue bilen til ett sted jeg kan skru, men høres overhodet ikke bra ut dette :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff kjett :( Bjørnar.

Men godt det ikke var regreima si skyld da....

Man pleier og få en grei forvarsel på 1.9Tdi, når man ser at strammeren har bikka på seg og at reima går skjevt.

 

Ja, var en bra forvarsel på den og, bare at gubben er ikke helt på nett. Skaffet han ny reim fordi jeg tilfeldigvis så den gamle var dårlig, også ba jeg han holde jevnlig utkikk, men han kjørte jo bare selvfølgelig : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.