Dynamoreim røyk. BEKFREFTET REG.REM BRUDD... Bilder post 28

Anbefalte innlegg

Ble ikke dynamoreimen byttet samtidig med reg.reimen? Pleier vel å bli gjort samtidig. Kan jo være verkstedet dekker noe av skaden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dynamoreimen ble byttet seinere av meg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heiv opp toppen idag å de såg ikke så bra ut :( låg litt metall å litt av den ene løfteren låg oppi dekselet...

Har bilder av hver " ventil " bortover nerforbi her.

 

Nå skal ikke jeg si jeg har så mye peiling men ser ut som de meste er sprukket? Også ett kakk i kamakselen.

 

BILDER:

 

synderen til det hele

P1281836.jpg

 

Ventil løftere:

P1281840.jpg

P1281839.jpg

P1281838.jpg

P1281837.jpg

 

Kamaksel:

 

P1281841.jpg

 

Ikke bra :(

 

P1281844.jpg

 

 

 

Hvor dårlig ser dette ut?

 

har ikke tatt av toppen å sitt hvordan stempler har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke pen den kammen din i allefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns ikke den var så galen jeg? uten det ene hakket selfølgelig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ene hakket jeg sikta til. med ett sånt hakk i kammen får du lett slitasje på løftere, så den ville jeg ikke brukt om igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns ikke den var så galen jeg? uten det ene hakket selfølgelig ;)

 

Av skadde deler må du minimum skifte:

- kamaksel

- alle ventilløfterne

- x antall ventiler

Så kommer annet som pakninger, strekkbolter, registerdeler, vifterem/strammer, etc som må til når toppen skal av.

Er du uheldig så er flere av stemplene deformerte, dog er det ofte at motoren likevel vil fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er sure greier:( Kosta meg 8000,- å fikse opp en 1.9tdk med med reg.reim ras. Demonterte toppen selv, fikk den syrebada, nye ventiler, pakninger, bolter etc og ny kamaksel så monterte jeg toppen selv. Fyra maskinen og gulle go:) Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

komt oppi 6500,. for alt uten om ventiler, nesten like greit å få tak i motor :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge den kommer fra en tilsvarende bil er det plug&play. Kan også bruke motor fra A6 og Passat 3B med samme bokstavkode på motoren. Men de tverrstilte motorene fra Golf og lignende passer ikke da de har en annen blokk. Var borti et lignende tilfelle for et par år siden der dynamoreima røyk og fiber fra den fikk registerreima til å hoppe over. På den var det kun sprukket en ventilløfter, byttet den og alt virka som det skulle. Men det er jo tilfeldigheter som avgjør hvordan det er, men om alt går lett rundt og virker i orden er det jo forsøket hvert om tre på en ny reim og prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge den kommer fra en tilsvarende bil er det plug&play. Kan også bruke motor fra A6 og Passat 3B med samme bokstavkode på motoren. Men de tverrstilte motorene fra Golf og lignende passer ikke da de har en annen blokk. Var borti et lignende tilfelle for et par år siden der dynamoreima røyk og fiber fra den fikk registerreima til å hoppe over. På den var det kun sprukket en ventilløfter, byttet den og alt virka som det skulle. Men det er jo tilfeldigheter som avgjør hvordan det er, men om alt går lett rundt og virker i orden er det jo forsøket hvert om tre på en ny reim og prøve.

blir nokk motorbytte tenker jeg. jeg må bytte alle ventilløfterne ser det ut til samt kamaksel, med reg reim sett osv osv så blir de rimeligere å få fatt i ny motor. kanjse jeg finner en med mindre km å ein turbo så fungerer :) har slitt med for mye ladetrykk 1.5år :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg hive i en AHU motor inn? ser på etka at det meste har samme delenr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg hive i en AHU motor inn? ser på etka at det meste har samme delenr.

Selve motoren er lik men turbo og manifoiler er annerledes siden AFN har vnt turbo, mulig at dieselpumpa er forskjellig også. Har ved flere anledninger montert AFN i biler opprinnelig med AHU men har da flyttet over dette. Har kjøpt AFN motorer på huggeri i sverige og turbo og dieselpumpe var solgt noe som gjorde motorene billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte bilen på verksted etter å ha lest tråden, hatt en ulyd på lavt turtall som kunne komme fra noen lagre eller lignende. Det var lurt viste det seg, defekt strammer og lager på dynamo, og rett ved sitter regreima. 3600 kom det på. Moralen er, bedre tidlig på verksted enn for sent. Edit: prisen hadde falt i løpet av dagen, kostet 3242 til slutt! Det er verksted man kan stole på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra du fikk nytte tråden Bård Emil ;)

men bare som det er sagt jeg hadde ingen ulyder på min :)

 

Jakter etter motor enda, komt fram til 8000k ca i deler for å fikse toppen, inkl strekkbolter reg,reim sett topppakning osv osv ;) da er det billigere å bytte motor ;)

har funnet en som er 30 minutter unda, men de skal ha 7000k for en ribba motor uten starter,dynamo, servopumpe, ac compressor. Den har dog turbo da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra du fikk nytte tråden Bård Emil ;)

men bare som det er sagt jeg hadde ingen ulyder på min :)

 

Jakter etter motor enda, komt fram til 8000k ca i deler for å fikse toppen, inkl strekkbolter reg,reim sett topppakning osv osv ;) da er det billigere å bytte motor ;)

har funnet en som er 30 minutter unda, men de skal ha 7000k for en ribba motor uten starter,dynamo, servopumpe, ac compressor. Den har dog turbo da :)

 

Ny topp koster jo 9000,- så da er jo det kanskje like greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.