Tidlig Audi 80 gearkasse i Golf MK1

Anbefalte innlegg

Lurer på om boltfestestene på en Audi 80 "tidlig 80 tallet" passer på motorene til en Golf MK1 ?

Har prøvd og søke litt i forumet, men fant ikke så mye informasjon.

Muig det ikke er så rart da gearkassene fra audi 80 er bakhjulstrekk kasser, men tenker rent mekanisk....er de like i clutch hus og boltfestestene er like ? Jeg mener og huske at motorene fra Audi 80 og Golf 2 er like og da burde en kasse fra 80`n passe, men trenger hjelp fra noen som kan svare helt eksakt på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVis du tenker på om "mønsteret" mellom motorblokken og girkassen er likt på Golf som på Audi 80, så er svaret ja, det er likt. Men det er ikke bakhjulstrekk på tidlige Audi 80, de har forhjulstrekk de også, med langsmontert motor og girkasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, må si jeg ble grundig lurt da....gikk ut i fra at det var bakhjulstrekk ettersom motoren var plassert slik den var.

Synd, tengte det måtte ha vært en veldig enkel måte og bygge om MK1èrn til bakhjulstrekk, selv med ombygging av bakstilling og nye fester til gear. Men jeg er ganske sikker på at jeg leste et innlegg her inne av en som skulle selge gear og mellomaksling....kom noen av disse Audi 80ène i syncro ? For en mellomaksling blir så vitt jeg vet bare brukt på bakhjulstrekkere og 4 hjulstrekkere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de kom vel som quattro?

Etter min kjennskap har audi aldri hatt rein bakhjulstrekk, men quattro oppstod jo på 80 tallet, å flere typer audi 80,90 og 100 ble levert med quattro da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, andre, tredje og fjerde generasjon av Audi 80 kom med quattro (4wd). Audi har ikke hatt noen bil med ren bakhjulstrekk siden etter at VW overtok kontrollen i 1965.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volvo 240 diesel og 740 diesel hadde VW 2,4 liter rekke-6er og bakhjulsdrift. Kan den girkassa brukes til VW 4er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVis du tenker på om "mønsteret" mellom motorblokken og girkassen er likt på Golf som på Audi 80, så er svaret ja, det er likt. Men det er ikke bakhjulstrekk på tidlige Audi 80, de har forhjulstrekk de også, med langsmontert motor og girkasse.

...men kassen ser jo helt annerledes ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volvo 240 diesel og 740 diesel hadde VW 2,4 liter rekke-6er og bakhjulsdrift. Kan den girkassa brukes til VW 4er?
Volvokassen passer til de 5 sylindrede motorene eksempelvis 5E og lignende, ikke de 4 sylindrede som har et annet boltmønster. Da med unntak av en fire sylindret utgave fra 70`tallet som ble levert i Audi 100, VW LT og Porsche 924, den mener jeg å huske har samme boltmønster som de 5 sylindrede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men kassen ser jo helt annerledes ut...

Ja, det gjør den, fordi den ene er laget for tverrstilt motor, den andre for langsstilt motor. Men, motorene er like, ergo er også mønsteret på clutchhuset likt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.