får ikke turbotrykk før 4000 omdr??

Anbefalte innlegg

Skiftet resirkventil idag, fordi bilen ikke holdt på trykket, etter å ha skiftet lader den ca 0,3 bar opp til 3500-4500 omdr. før den lader 1,1 bar. noen ganger går den opp til 1,1 og så detter fortsatt gradvis ned mot ca 0,7 bar.

noen som har peiling på hvorfor den får ladetrykket så seint etter skifte av ventil ? og evt hvorfor trykket NOEN ganger detter gradvis nedover mot ca 0,6- 0,7 bar ?

 

Takk for svar :)

 

Var hull i vackumslangen ned til resirk ! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet hva det kan være ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje lurt og få med vilken type motor dette er snakk om, også om den er chippet eller orginal..

første plass og begyne på feilsøket, er og få kjørt en diagnose på bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en 1.8T Med FMIC, bsr chip og MBC :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt en diagnose først :) Men kan jo gå over alle vacumslanger og sjekke for sprekke og sånt, eventuelt trykkteste hele systemet. kan også vere en defetk n75. En plass og begyne vertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal prøve og få tatt diagnose, n75 er ikke i bruk da jeg bruker MBC.

gikk over slangene idag da jeg skiftet resirk, prøvde og skifte til svakere fjær, da det ikke hørtes ut som den åpnet ved fullt trykk.

men er så rart at den ikke vill over 0,3-0,4 bar under 4000 omdr. etter skifte av resirkventilen ?

ladetrykket kom jo kjapt før bytte av ventilen, men da datt alltid turbotrykket sakte men sikkert ned igjen etter hvert som jeg kom opp i turtall, altså den gikk veldig dårlig.

men nå når jeg passerer 4000 omdr. om får skikkelig trykk så går den ganske godt såfremt den ikke begynner å dette ned igjen :confused:

er skiftet lmm,coiler og plugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med hardere fjær i resirk har jo blitt diskutert opp og ned i mente... Kan høres ut som det er noe som lekker ladetrykk til du får skikkelig trykk i rørene. Men HVA som lekker? Ikke godt å si. Prøv å låne deg en annen resirk og se om det hjelper? :) Biltema sin funker faktisk greit! ;)

Men har jeg forstått det rett så har du nå trykk hele veien ut, men ikke på lavt turtall? Mersom onvendt av det opprinnelige problemet? DET er litt pussig ja! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svak fjør og undersiden av stempelet mot trykksiden så vil den funke dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er faktisk biltema resirk jeg har satt på nå :P orket ikke å bruke flere tusen på ein resirk uten at jeg vet helt sikkert at det hjelper :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svak fjør og undersiden av stempelet mot trykksiden så vil den funke dårlig.

 

 

 

undersiden av stempelet mot trykksiden ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vakum slangen som utgjevner trykket på oversiden av stempelet tett? Hvis denne lekker så vil det bli høyere trykk på undersiden, enn oversiden av stempelet og det kombinert med svak fjør så vil den åpne.. Denne skal gå til innsuget så når du slipper gassen og gasspjeldet lukker blir det vacum på oversiden av stempelet og hjelpe på åpningen.

 

Edit, det enkleste her er å lage til to blendeplugger og skru inn istedet for resirk ventilen og prøv bilen da, Virker den sånn som den skal da så er det resirk ventilen din det er noe muffens med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vakum slangen som utgjevner trykket på oversiden av stempelet tett? Hvis denne lekker så vil det bli høyere trykk på undersiden, enn oversiden av stempelet og det kombinert med svak fjør så vil den åpne.. Denne skal gå til innsuget så når du slipper gassen og gasspjeldet lukker blir det vacum på oversiden av stempelet og hjelpe på åpningen.

 

 

Det har jeg faktisk ikke tenkt over, da den slangen var litt stor når jeg tenker meg om...

men vill den etterhvert få maks trykk fordi om ventilen er åpen under pådrag ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører biltema resirker på 2,7tt'n min,og ingen problemer der...trur du må gå over vakuum og trykklanger passe på at alt er tett...kjøp en boks startgass spray på her og der ruser den seg opp er det lekkasje...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører biltema resirker på 2,7tt'n min,og ingen problemer der...trur du må gå over vakuum og trykklanger passe på at alt er tett...kjøp en boks startgass spray på her og der ruser den seg opp er det lekkasje...

 

hvilken fjær kjører du på hvilket trykk ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører på de stiveste...orginalt trykk...0,7...raskere opbygning av trykk enn med de orginale resirkene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, må vell prøve og skifte fjær og vacuumslange idag da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.